Doa Menaiki Kenderaan

Hari ni kejap lagi lepas habis kerja, mesti ramai yang akan memulakan perjalanan balik kampung. Ada tak antara korang yang tengah baca entri ni tengah bersiap-siap atau dah ada yang duduk dalam kereta pun untuk pulang ke kampung sempena Hari Raya Aidilfitri tahun 2014 ni?

Selamat tinggal korang. Yang memandu tu, pandu elok-elok. Co-pilot jangan tidur pulak. Kesian dekat driver. Hari ni entri tak panjang pun. Aku cuma nak kongsi kan dengan korang doa-doa yang korang boleh amalkan ketika balik kampung nanti. Gambar doa ni aku dapat daripada Shafiqolbu.

Doa Menaiki Kenderaan Darat


Doa Menaiki Kenderaan Darat


Doa Menaiki Kenderaan Laut dan Udara


Doa Menaiki Kenderaan Laut dan Udara

Dalam gambar tu ada sekali disertakan bacaan sebenar, bacaan rumi dan jugak maksud setiap doa. Semoga hasil perkongsian kali ni dapat dimanfaatkan oleh semue yang membaca entri ni. 

Selamat pulang ke kampung halaman masing-masing! Oh cepatlah hari Ahad! Aku pulak nak balik.

0 comment... add one now