10 Perkara Yang Anda Perlu Tahu Sebelum Mendaki Gunung

October 03, 2015

Pagi-pagi Sabtu ni, dalam sejuk-sejuk ni, sepatutnya aku masih berselimut dalam bilik. Tapi, huhuhuh. Aku sekarang dalam perjalanan ke kelas. Sejuk gila kot duduk dalam bas ni. Tapi sejuk lagi kalau kita panjat Gunung Everest kan?


Dulu aku selalu berangan nak panjat Gunung Everest sebab tu gunung tertinggi di asia kan. Tapi, agak-agaknya aku mampu ke tak nak panjat Gunung Everest tu? Alang-alang aku tak ada buat apa-apa dalam bas ni, aku sempat buat satu kuiz untuk uji pengetahuan aku pasal mendaki Gunung Everest.

Kuiz dia ada 10 soalan. Kalau korang jawab betul, kiranya ilmu korang pasal pendakian Gunung Everest memang bagus dan layak lah korang pergi panjat gunung tu. Hahahha. Jom jawab kuiz ni ramai-ramai. Santai santai je. Bukan nak lawan sape pandai sape tak. Saje je nak isi masa lapang dalam bas.



Dannn, aku cuma betul 4 daripada 10 soalan. Mungkin aku akan skip panjat Gunung Everest dan habiskan master aku dulu. Bahahahhaha.

So, korang betul berapa? Jangan tipu tauuuu.

You Might Also Like

6 comments

  1. OO kalau kak ana nak jawab mesti semua salah FR..hihi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heheheheh cube je try. saje-saje je

      Delete
  2. wargh tak berani mendaki sebab saya cepat semput.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun tak larat nak mendaki2 gunung ni sebenarnya :D

      Delete
  3. ehehe CT duduk rumah je la.. panjat2 dok kena ngan selera ehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu2 boleh lah nak pergi memanjat. sekarang dah jadi mak mak ni macam mehhh. tak yah lah kot hahahaa

      Delete

Like us on Facebook