10 Perkara Yang Anda Perlu Tahu Sebelum Mendaki Gunung

Pagi-pagi Sabtu ni, dalam sejuk-sejuk ni, sepatutnya aku masih berselimut dalam bilik. Tapi, huhuhuh. Aku sekarang dalam perjalanan ke kelas. Sejuk gila kot duduk dalam bas ni. Tapi sejuk lagi kalau kita panjat Gunung Everest kan?


Dulu aku selalu berangan nak panjat Gunung Everest sebab tu gunung tertinggi di asia kan. Tapi, agak-agaknya aku mampu ke tak nak panjat Gunung Everest tu? Alang-alang aku tak ada buat apa-apa dalam bas ni, aku sempat buat satu kuiz untuk uji pengetahuan aku pasal mendaki Gunung Everest.

Kuiz dia ada 10 soalan. Kalau korang jawab betul, kiranya ilmu korang pasal pendakian Gunung Everest memang bagus dan layak lah korang pergi panjat gunung tu. Hahahha. Jom jawab kuiz ni ramai-ramai. Santai santai je. Bukan nak lawan sape pandai sape tak. Saje je nak isi masa lapang dalam bas.



Dannn, aku cuma betul 4 daripada 10 soalan. Mungkin aku akan skip panjat Gunung Everest dan habiskan master aku dulu. Bahahahhaha.

So, korang betul berapa? Jangan tipu tauuuu.

6 comments.. read them below or add one

anajingga anajingga 03 October, 2015
OO kalau kak ana nak jawab mesti semua salah FR..hihi :)
Mommy Kemai Mommy Kemai 03 October, 2015
wargh tak berani mendaki sebab saya cepat semput.
Siti Yang Menaip Siti Yang Menaip 04 October, 2015
ehehe CT duduk rumah je la.. panjat2 dok kena ngan selera ehehe..
Fadzi Razak Fadzi Razak 05 October, 2015
Heheheheh cube je try. saje-saje je
Fadzi Razak Fadzi Razak 05 October, 2015
Saya pun tak larat nak mendaki2 gunung ni sebenarnya :D
Fadzi Razak Fadzi Razak 05 October, 2015
Dulu2 boleh lah nak pergi memanjat. sekarang dah jadi mak mak ni macam mehhh. tak yah lah kot hahahaa