5 Sebab Aku Bertukar Dari Breakfast Teh Tarik Ke Caroma Soymilk Powder

Setiap pagi aku memang ambil breakfast. Aku ni jenis bangun-bangun tidur je kebulur terus. Al maklumlah masih breastfeed kan Aneeq. Dan breakfast yang aku paling suka adalah homemade roti canai. Air pulak mestilah teh tarik. Teh tarik aku buat gila sedap kot sebab tu lah suami makin sayang, eh, hahahaha. 

Biasanya teh tarik aku buat memang kaw kaw piang rasa teh dan manis dia potong kaki punya. Aku suka pakai creamer brand G**** sebab sedap dan murah sikit dari brand-brand lain. Tapi tu lah, sejak aku baca keburukan non-dairy creamer ni, aku slow-slow tukar dari breakfast dengan teh tarik kepada Caroma Soymilk Powder


Caroma Soymilk Powder

5 Sebab Aku Bertukar Dari Breakfast Teh Tarik Ke Caroma Soymilk Powder

Untuk bertukar dari teh tarik ke Caroma Soymilk Powder ni tak lah susah mana sebab rasa dia memang sedap dan nak bancuh pun lebih senang daripada nak bancuh teh tarik. Tapi yang membuatkan aku lebih semangat nak tukar ke Caroma Soymilk Powder ni adalah 5 kelebihan dia iaitu:

1. Tiada Non Dairy Creamer

Caroma Soymilk Powder ni tak ada non-dairy creamer. Non-dairy creamer ni kan sebenarnya tak sihat untuk badan sebab ada minyak, gula yang banyak dan ada thickeners. Salah satu sebab kenapa aku bertukar kepada produk ni adalah sebab dia tak ada non-dairy creamer ni. 


2. Tiada Bahan Pengawet

Caroma Soymilk Powder ni dihasilkan daripada 3 jenis ramuan je iaitu serbuk soya organik dan bukan GMO, gula perang dan dekstrosa. Kesemua bahan-bahan ni bahan asli dan tak ada bahan pengawet pun yang digunakan untuk menghasilkan Caroma Soymilk Powder ni.

3. Menggunakan Serbuk Susu Soya Yang Dikupas Kulit

Caroma Soymilk Powder ni dihasilkan daripada biji soya yang dikupas kulitnya. Aku ada baca bila lupas kulit kacang soya, rasa dia akan jadi lebih sedap. Dan produk ni jugak sesuai untuk pesakit gout, orang yang ada high uric acid serta untuk mereka yang vegetarian. 

4. Menjadi Sumber Protein

Soya memang terkenal dengan sumber protein. Kalau tengok mana-mana produk dekat pasaran sekarang ni, memang produk yang berasaskan soya tu salah satu tujuannya adalah untuk menjadi sumber protein untuk badan kita.


5. Membantu Proses Tumbesaran 

Badan kita ni memerlukan protein untuk sokong pertumbuhan dan pembangunan diri. Soya adalah sumber protein dan protein membantu untuk membesarkan dan menguatkan otot, kulit, rambut, tulang dan organ-organ lain dalam badan kita. Anak-anak korang umur 3 tahun ke atas pun dah boleh minum Caroma Soymilk Powder ni supaya boleh membantu proses tumbesaran mereka. 


 Caroma Soymilk Powder

Rasa Caroma Soymilk Powder ni tak berapa manis tapi rasa soya tu memang ada. Sedap pun sedap. Bagi yang tak suka minum susu biasa, aku rasa ini alternative yang bagus untuk korang. Aku suka Caroma Soymilk Powder ni sebab serbuk dia halus sangat dan senang nak larut dalam air suam panas. Jangan korang bancuh dengan air panas menggelegak sudah. 

Satu kotak Caroma Soymilk Powder ni harga cuma RM15 dan dalam satu kotak ada 8 sachets. Biasanya aku memang minum Caroma Soymilk Powder ni untuk breakfast dan kadang-kadang je untuk minum petang. Aku pun tak risau bila nak minum susu soya ni sebab dieorang ada sijil HALAL

 Caroma Soymilk Powder

Aku ada promo code untuk dapatkan Caroma Organic Powder (2 x 240g) ni dengan harga diskaun RM5. Jimat sikit kalau beli guna promo code ni. Tapi promo code ni boleh pakai sampai 31 Oktober ni je. Korang boleh guna promo code untuk beli Caroma Organic SoyMilk dekat website Joy Mix.

Promo code: CAROMAFADZI5


Caroma Soymilk Powder ni pun ada dijual dekat Lazada dan 11street. Untuk maklumat lanjut pasal susu soya ni, korang boleh tengok website atau Facebook dieorang.

Website | Facebook


Post a Comment

6 Comments

  1. Nampak cam best jerk.. kene cuba ni.. Lea follow sini.. :)

    ReplyDelete
  2. Bro, no more teh tarik ke? :) Teh tarik so nice la :D

    ReplyDelete
  3. Wanna try that tho! Looks like pretty delicious :D

    ReplyDelete
  4. I LOVE SOYA MILK.. WILL DEFINITELY TRY THEM..

    ReplyDelete
  5. Love soy milk! Now that it comes in a convenient package is so cool too!

    ReplyDelete
  6. Love soya milk! Will try this brand out once I finish the ones I have at the moment

    ReplyDelete