Hotel K. T. Terengganu Inn, Kuala Terengganu

Hotel K. T. Terengganu Inn, Kuala Terengganu | Tengah cari hotel murah di Kuala Terengganu? Maybe entri ni boleh membantu korang kot. Dalam trip 14 keliling Semenjung Malaysia yang lepas, aku sempat duduk di K T Travelers Inn di Kuala Terengganu. Bagi aku, harga ini mungkin tak lah terlalu murah tapi RM90, decent enough untuk tidur satu malam dengan bilik yang selesa. 


Hotel murah di Terengganu
Gambar pinjam dari TravelFish.
Parking Hotel
Parking dekat sini berterabur sikit. Disebabkan hotel ni berada di tengah-tengah bandar Kuala Terengganu, korang kena bayar parking dari pukul 8 pagi sampai 6 petang. Parking dia tepi-tepi bahu jalan je. 

Servis Kaunter Depan Hotel
Masa mula-mula aku tanya ada bilik kosong atau tidak, muka akak yang jaga kaunter tu macam nak tak nak je layan aku. Tapi dia jawab je la apa yang aku tanya. Bila aku dah decide untuk book satu bilik, baru la dia layan aku dengan elok sikit. 

Asalnya aku nak ambil bilik standard katil queen yang berharga RM80. Sekali akak tu cakap tadi dah ada orang ambil yang katil queen. Tinggal bilik standard katil single dua. Jadi, akak tu offer bilik deluxe katil king. Diskaun RM10. Aku pun okay je lah. Ambil je yang tu sebab tak nak katil single.  


Hotel murah di Terengganu
Antara beberapa jenis bilik yang ada dekat hotel murah di Terengganu K T Travelers Inn ni. 

Harga Bilik
Harga bilik yang kiteorang ambil - Bilik Deluxe ni asalnya RM100. Tapi sebab kiteorang nak Bilik Standard tapi dah habis, akak tu offer Bilik Deluxe dengan harga RM90. Deposit RM10. Bagi aku okay dah lah tu. Sebab dah malas nak cari hotel lain. 

Bilik Hotel
Bilik K T Travelers Inn ni memang besar. Selesa sangat bila masuk. Sesuai kalau nak duduk dalam 3 hingga 5 orang. Tapi kena tambah tilam lah.


Hotel murah di Kuala Terengganu
Kalau sekali masuk bilik ni, nampak semua benda bersih. Lantai bersih, meja bersih, kerusi bersih dan katil pun bersih. Aku suka sangat kalau cadar dan selimut yang hotel sediakan bersih tak ada kekotoran. Rasa nak tidur pun tak ragu-ragu masuk dalam selimut dia.

Hotel murah di Kuala Terengganu
Malam dekat sini memang aku tidur dalam selimut katil ni. Kalau hotel lain, memang aku tak berani nak tidur dalam selimut sebab nampak kotor dan tak selesa. Biasanya kalau tidur dekat hotel, aku akan tidur guna swetaer dan stokin tebal je. Tapi hotel ni memang aku rasa selesa sangat nak masuk tidur dalam selimut.

Hotel murah di Kuala Terengganu
Bilik Deluxe dekat K T Travelers Inn ni guna katil saiz king. Korang tengok budak kecik tu conquer katil sambil tengok TV. Cukup besar katil ni untuk aku, Zul dan Aneeq tidur dengan selesa dan tak berhimpit.

Hotel murah di Kuala Terengganu
Dalam bilik ni siap ada kerusi 2 biji. Kerusi ni sebijik macam yang ada dekat rumah aku dekat kampung. Cuma alas die je yang berbeza hahaha. 

Hotel murah di Kuala Terengganu
Dia punya meja memang luas. Cermin pun besar. TV kecil je. Dan hanya ada siaran TV percuma. Tak ada Astro.

Hotel murah di Kuala TerengganuBilik ni nampak lama. Bangunan ni pun nampak lama tapi dieorang susun bilik ni nampak biar kemas.  

Hotel murah di Kuala Terengganu
Almari yang besar untuk simpan beg baju dan barang-barang lain. Ada satu benda yang aku tak berapa berkenan tentang bilik ni adalah tingkap dia. Tingkap tu dieorang tutup guna papan. The whole tingkap. Cuma ada satu pintu yang boleh bukak. Tapi still aku rasa macam terkurung walaupun ada tingkap besar dekat situ. Satu lagi yang aku tak berapa suka, lampu dia sangat malap. Lampu jenis warna oren tu. Haih, aku memang tak suka lampu romantik ni. Buat sakit mata.

Tandas hotel
Tandas hotel ni memang bersih. Aku suka. Toilet dia pun sederhana besar. Selesa la untuk mandi dalam keadaan yang tak berhimpit. Lantai toilet bersih dan aku suka warna toilet dia yang nampak macam mewah dan cerah.  


Hotel murah di Kuala Terengganu
Ruangan sinki dan cermin yang besar. Disediakan sekali sabun mandi dan shampoo. Ada jugak disediakan tong sampah di bawah sinki.  

Hotel murah di Kuala Terengganu
Ada alas kaki, tuala dua helai, tisu dan air panas. Air panas berfungsi dengan baik. Ada paip shower dan jugak paip air di bawah. Flush toilet pun berfungsi dengan baik. 

Wifi Percuma
Dekat sini memang ada wifi percuma. Cuma biasalah memang aku tak guna wifi dekat mana-mana hotel pun.

Kemudahan Hotel K T Terengganu Inn
Dekat hotel ni diaorang ada sediakan air minuman 2 botol, cawan dan kettle untuk masak air.  


Hotel murah di Kuala Terengganu

Antara kemudahan lain yang ada dekat sini:
- Free wifi
- Shampo dan sabun mandi
- Tuala
- Kettle
- Iron
- Tong sampah
- Instant noodle, air mineral, air tin dan 3-in-1 coffee/tea (kene beli dekat kaunter receptionist) 
- 3 point plug

Hotel murah di Kuala Terengganu
Overall, aku sangat selesa dan happy gila bila duduk dekat hotel murah di Kuala Terengganu ni sampailah besok paginya badan aku gatal-gatal. Rupa-rupanya, jangan disangka selimut yang putih bersih tak ada bed bugs. Ada jugak rupanya. Lepas daripada hari tu, aku memang tak tidur langsung dalam mana-mana selimut hotel dah.

Apa pun, K T Travelers Inn ni memang sesuai untuk korang yang mempunyai bajet yang agak ciput dan nak cari hotel murah di sekitar Kuala Terengganu ni. Selesa dan berpatutan dengan harga nya. Kalau korang nak duduk di sini, boleh tengok alamat dan direction dalam Google mpas yang aku share dekat bawah ni. 

Alamat & nombor telefon:
201, Jalan Sultan Zainal Abidin, Kampung Paya, 
20000 Kuala Terengganu, Terengganu 
09-622 3666

Google Maps:
Travel tips:
Kalau rasa tak nak bangun tidur dekat hotel gatal-gatal badan kena gigit dek bed bugs, korang boleh bawak sweater dan stokin. Tak perlu tidur dalam selimut dieorang, Cukup sekadar tidur menggunakan sweater  dan stokin yang tebal. 

Nak baca pasal next trip? Ada 7 negeri lain lagi yang aku tak habis cerita. Jom baca dekat sini - Travelogue 14 Hari Keliling Semenanjung Malaysia. (Link entry akan diupdate dari semasa ke semasa).

Post a Comment

1 Comments

  1. salam ziarah..

    saya pun sama sis..kalau g mane2,..mmg cerewet sikit bab2 nak stay hotel ni..x kisah hotel murah ke mahal tp bab2 kebersihan tu sgt penting.. sbb pernah stay hotel, sarung bantal & selimut bau hapak cam x pernah basuh, saya dah terbiasa bawak sarung bantal & kain batik sendiri utk selimut..hihi

    ReplyDelete