Perbentangan Bajet 2017 Belanjawan Malaysia

Perbentangan Bajet 2017 Belanjawan Malaysia | Mesti semua orang tertunggu-tunggu nak tengok perbentangan bajet 2017 kali ini kan. Aku pun nak tahu apa lah bajet tahun depan ni. 


Perbentangan Bajet 2017 Belanjawan Malaysia

PM, Dato Sri Mohd Najib akan membentangkan Bajet 2017 dekat Dewan Rakyat Parlimen pada hari Jumaat, 21 Oktober 2016 (hari ni). Bajet 2017 kali ini lebih fokus pada memperkukuhkan pertumbuhan, memperluaskan keterangkuman dan memastikan kemapanan fiskal. Tema Bajet 2017 ni "Mensejahterakan Kehidupan Rakyat" (I wish)

Siaran langsung atau live streaming Perbentangan Bajet 2017 Belanjawan Malaysia ni boleh ditonton secra langsung di seluruh stesen penyiaran awam dan berbayar. Siaran langsung perbentangan ni akan bermula pada pukul 3 petang. 

Perbentangan Bajet 2017 Belanjawan Malaysia

Tarikh: 21 Oktober 2017
Masa: 4 petang (siaran langsung bermula 3 petang)
Tempat: Dewan Rakyat, Parlimen Malaysia
Siaran Langsung: TV1, TV9 dan TV3 
Livestreaming: Facebook Page Najib

Apa yang harapkan daripada Bajet 2017 ni adalah bebanan kos sara hidup yang lebih bagus daripada tahun sebelum ni. Harap-harap Bajet 2017 ni boleh ringankan sikit beban yang terpaksa ditanggung rakyat Malaysia nak nak lagi dengan keadaan ekonomi Malaysia yang tak berapa nak menentu sekarang ni. 

Nanti lepas dieorang keluarkan bajet 2017 lepas perbentangan ni, aku akan share dengan korang semua. 

Apa yang korang harapkan dalam Perbentangan Bajet 2017 Belanjawan Malaysia  kali ini?

0 comment... add one now