Program Diet HCG - Cara Kuruskan Badan Dengan Berkesan

October 30, 2016

Program Diet HCG - Cara Kuruskan Badan Dengan Berkesan  | 30 juta rakyat Malaysia ada masalah kesihatan dan separuh daripada dieorang mengalami masalah berat badan. Gila kan?

"Kira-kira 30 juta rakyat Malaysia berdepan masalah kesihatan yang membimbangkan apabila separuh daripada mereka mengalami masalah berat badan berlebihan atau obesiti." - The MalayMail Online.

"Hasil tinjauan Kesihatan dan Morbiditi Kebangsaan menunjukkan separuh rakyat negara ini berlebihan berat badan atau obesiti." - SinarHarian.

cara kuruskan badan

Sekarang ni, macam-macam jenis program dan ubat-ubatan yang dikeluarkan untuk membantu orang kuruskan badan tapi banyak yang tak berjaya dan ada jugak yang bawak bahaya. Kalau nak kuruskan badan, kita kena pandai dan bijak memilih program serta ubat-ubat kuruskan badan yang sesuai dan selamat contohnya macam Program Mudah Kurus Diet HCG ni.  

Program Diet HCG - Revolusi Baru Dalam Rawatan Obesiti

Program Diet HCG ini menggunakan sejenis hormon (Human Chorionic Gonadothrophin) yang dihasilkan di dalam badan manusia. Hormon ini akan dihasilkan lebih banyak bila perempuan hamil dan bila kita berada dalam keadaan 'kebuluran'. Hormon ni fungsinya lebih kurang untuk menggerakkan lemak yag tersimpan dalam badan.

cara kuruskan badan

Hormon HCG ini akan disuntik ke bahagian badan yang berlemak untuk menggerakkan dan membakar lemak tersebut. Dos yang diperlukan cuma 125 hingga 200IU je.  Semua HCG ni adalah dalm bentuk suntikan dan homeopathy yang dihasilkan di makmal dan bukannya diekstrak daripada wanita hamil.  

Program ni akan dijalankan selama 23 hari dan selepas itu akan diteruskan jugak selama lebih kurang 3 minggu (maintenance phase). Berat yang turun tu bergantung pada individu tapi dalam masa 23 hari, kemungkinan besar berat akan turun dalam 6 hingga 8kg. Ramai yang takut bila cakap boleh turun berat badan dengan cepat macam tu sekali. Tapi ada kajian terbaru yang menunjukkan penurunan yang lebih cepat akan memberi motivasi yang lebih bila disertakan dengan nutrisi yang cukup dan pemantauan daripada doktor (rujukan DR Malinda)

Program ini bukan saja membantu menghilangkan lemak lama tapi dia jugak akan menjadikan badan lebih pejal dan tidak menggeleber lepas kurus. Banyak kelebihan program ni contohnya tahap gula dan tekanan darah lebih stabil, tahap kolesterol menurun, tiada masalah sakit sendi dan lutut dan tiada lagi craving food terhadap karbohidrat dan gula.

Cara Pengambilan Suntikan HCG 

Cara pengambilan suntikan HCG ni amat mudah. Suntikan HCG 125IU diambil pada setiap pagi. Suntikan ini perlu diambil selewat-lewatnya sebelum jam 11 pagi dan SEBELUM SARAPAN PAGI. Tak payah nak cari urat pun untuk suntik. Korang hanya perlu suntik di bahagian lemak perut yang mana korang nak buang. Kiranya kalau korang nak target lemak bahagian kiri perut, korang cuma perlu suntik dekat bahagian itu saja.

Kesan Sampingan Rawatan HCG

Rawatan yang dipantau oleh doktor ni adalah selamat dan tiada kesan sampingan yang serius. Kalau ada pun mungkin macam sembelit, lapar, letih, pening, cramps atau hypoglycaemia yang mana berkait rapat dengan pengambilan kalori yang rendah. 

Testimoni Program Diet HCG

Korang boleh tengok antara testimoni-testimoni orang yang dah berjaya turunkan berat badan. Kalau cakap je, memang tak percaya kan. Kena tunjuk bukti baru boleh percaya. Korang sendiri boleh tengok perbezaan berat yang dieorang ni berjaya kurang kan. 

Cara nak kurus
Cikgu Azlizah - korang boleh nampak perbezaan yang agak ketara antara edua-dua gambar di atas ni kan.

Cara nak kurus
Saiful - Bermula dengan berat 80.6kg sekarang dia dah turun sebanyak 10kg untuk dapatkan bentuk badan yang lebih kurus.


Testimoni HCG

Tapi korang kena ingat, setiap program diet atau program apa-apa pun berkenaan dengan nak kuruskan badan, yang penting adalah disiplin, keyakinan dan konsisten. Kalau hari ni buat, minggu depan dah tinggal, tak jadi jugak kan.

Nak tahu lebih lanjut tentang Program Diet HCG ni? Korang boleh tengok website dan Facebook dieorang atau hubungi dieorang terus menggunakan nombor di bawah. Nak kurus dengan mudah tak?

Website | Facebook | Dr. Malinda 017 508 4430

You Might Also Like

0 comments

Like us on Facebook