Origina - Minuman Jus, Teh, Isotonik Dan Coklat

Origina - Minuman Jus, Teh, Isotonik Dan Coklat | Sekarang ni memang banyak minuman yang ada dekat pasaran yang kite boleh cari. Kali ni aku nak share dengan korang satu lagi jenama untuk macam-macam jenis minuman yang dalam bentuk pack on the go - Origina

Origina

Under brand Origina ni ada beberapa jenis minuman iaitu:
  • Jus
  • Teh
  • Isotonik
  • Coklat

Origina Fruit Juice

Untuk Origina Fruit Juice ni ada empat jenis jus yang diaorang sediakan iaitu Blackcurrant Juice, Pomegranate Juice dan Apple Juice. Aku pernah minum yang blackcurrant juice, pomegranate juice dan apple juice je.

  
Jus Delima Origina

Jus Delima

Jus Delima Origina ni kalau sekali sedut tak rasa sangat tapi bila dah sedut banyak kali, rasa masam tu memang mencengkam pipi belah dalam. Hahahha kalau korang jenis yang suka minuman yang masam-masam so yes, ini adalah minuman korang. Sedap.

Jus Blackcurrant Origina

Jus Blackcurrant

Jus Blackcurrant Origina ni pulak rasa manis-manis masam. Tapi rasa manis tu lebih kuat daripada rasa masam. 


Jus Epal Origina

Jus Epal

Untuk Jus Epal Origina ni rasa dia masam tapi Aneeq rilek je dia habiskan satu gelas minuman ni. Nak kata lebih kurang macam minuman jus epal dekat luar pun ada juga.  
Origina Tea With Juice

Origina Tea With Juice

Untuk Origina Tea With Juice ni ada 4 jenis iaitu Green Tea with Pomegranate, Green Teq with Peach, Black Tea with Apple dan Black Tea with Lemon. Setakat ni aku cuma pernah rasa yang Green Tea with Peach Juice tu.


Green Tea With Peach Juice

Green Tea With Peach Juice

Dalam banyak-banyak minuman Origina yang aku try, aku rasa aku paling suka yang Green Tea With Peach Juice ni. Rasa teh hijau dia masih ada sikit-sikit dan rasa buah peach tu lebih kuat.
  

Origina Isotonik

Origina Isotonik

Untuk Origina Isotonik ni aku tak pernah rasa lagi. Diaorang ada keluarkan 4 jenis iaitu Lemon, Tangerine, Berry dan Vanilla Berry. Tapi kalau untuk orang yang kuat bersenam atau kerja kuat yang guna banyak tenaga, why not cuba Origina Isotonik ni. Korang tau kan minuman isotonik ni boleh menghidratkan balik badan korang lepas aktif buat workout?


ChocoJoy Origina

Origina ChocoJoy 

Untuk minuman Origina ChocoJoy ni pulak, rasa dia memang sedap. Rasa koko dia memang ada. Dan aku rekemen kalau nak minum yang koko ni, lagi sedap kalau minum waktu dia sejuk-sejuk. 

Setiap minuman jus, teh, isotonik dan coklat Origina ni bagi aku ada rasa masing-masing. Rasa dia memang ada rasa original dan natural buah, teh dan coklat tu. Minuman jenis jus ni kan memang sihat, jadi aku tak kisah kalau nak minum tetiap hari. Kalau nak kupas buah sendiri pastu nak press buat jus, memang malas lah kan. Pek minuman ni pulak aku rasa senang sangat untuk dibawa ke mana-mana dan trendy. 

Aku rasa air jus dan choco brand Origina ni sedap dan boleh pergi jauh. Kalau korang rasa korang nak tambah income ke buat side income ke, try korang contact 03 5519 5700 atau email dieorang dekat info@psfood.com.my. Mention sekali yang korang nak jadi distributor atau stokis dieorang. Korang boleh letak minuman ni dekat kiosk-kiosk atau kedai tepi jalan atau even jual dalam boot kereta depan sekolah. InsyaAllah laku budak balik sekolah.

Nak tau lagi lanjut pasal minuman brand Origina ni korang boleh tengok website dia



Post a Comment

3 Comments

  1. macam best je. saiz dia pun kompak. boleh bawak travel

    ReplyDelete
  2. Nasib baik tak letak dalam cawan kalau tak dah sama hehehe saya cuka coklat

    ReplyDelete