Kelas Make Up Murah Shah Alam

Kelas Make Up Murah Shah Alam | 2 3 minggu lepas aku ada join dua kelas make up dekat Shah Alam. Aku kan amatur lagi, kedekut pulak tu. Mestilah nak cari kelas make up murah dekat Shah Alam ni. Kehkehkeh. Jadi, bila cari punya cari, dapatlah join kelas make up murah.

Kelas Make Up Murah Shah Alam

Kelas make up yang aku pergi ni diadakan dekat Kolej Komuniti Shah Alam. Aku pergi dua kali. Minggu pertama untuk make up siang dan minggu kedua untuk make up malam. Harga untuk kedua-dua kelas make up tu RM50 setiap satu. Murah kan? Disebabkan murah macam tu, aku tak lah letak high expectation pun. Tapi yang kelas make up siang tu memang aku enjoy dan berbaloi sangat pergi.

18 Februari 2017
Kelas make up siang. Instructor dia make artist yang memang dah biasa buat make up untuk ramai orang. Aku suka gila kelas ni sebab instructor dia kelakar. Nampak macam garang tapi kelakar habis. Sempoi pulak tu. Memang dia ajar step by step. Waktu kelas tu kiteorang ada 3 meja dan setiap meja ada lebih kurang 5 ke 6 orang. So, setiap meja disediakan barang make up 2 3 setiap satu untuk share ramai-ramai.

Kelas Make Up Murah Shah Alam

Hasil kelas make up siang pada minggu pertama. Yang first make up ni, light je. Untuk pergi ke kelas ke kerja ke. Cuma pakai compact powder, eye shadow, lukis kening, eye liner, blusher dan nude lipstick.
Kelas Make Up Murah Shah Alam

Make up siang kedua. Yang ini lebih kepada nak attend event atau high tea. Yang ni pakai foundation, loose powder, compact powder, eyeliner, eyeshadow, bulu mata palsu, lukis kening, blusher, lipstick. Saja aku acah-acah buat dagu terbelah. 
Kelas Make Up Murah Shah Alam


25 Februari 2017 
Yang ini pulak kelas make up malam. Sepatutnya lah. Tiba-tiba masa perkenalkan diri, instructor kata nak buat make siang. Kiteorang macam dah pelik. Ini instructor lain, tak sama dengan last week punya instructor. Bila kiteorang mention minggu yang ni buat make up malam, instructot kata okay, boleh tak ada masalah. 

Cuma yang kelas kali ini, kurang teratur. Minggu ini pun ada 3 meja dan setiap meja ada dalam lebih kurang 4 ke 5 orang. Tapi barang makeup untuk guna hanya satu je untuk pakai satu kelas. Memang agak kelam kabut.

Ini hasil make up malam yang kiteorang belajar untuk minggu kedua ni. Ini aku pakai foundation, loose powder, concealer untuk buat kening, eye liner, eye shadow, dan lipstick.
Kelas Make Up Murah Shah Alam

Ni antara geng-geng baru yang aku jumpa masa kelas make up hari tu. 5 orang ni memang pergi kedua-dua kelas make up yang dibuat.

Kelas Make Up Murah Shah Alam
Kelas minggu pertama. 

Kelas Make Up Murah Shah Alam
Kelas minggu kedua

Seronok jugak bila masuk kelas dekat kolej komuniti ni. Sebabnya aku boleh dapat banyak sangat ilmu baru tau. Sebelum ni aku pernah pergi kelas buat tart dan masak spageti. Murah pun murah. Memang berbaloi sangat. Dapat kenal ramai kawan baru dari macam-macam bidang kerja yang lain.

Kalau korang berminat jugak nak join kelas-kelas macam ni, korang boleh tengok Kolej Komuniti terdekat korang. Biasanya dieorang akan keluarkan jadual untuk kursus pendek satu hari. Kalau tempat yang aku pergi ni, Kolej Komuniti Shah Alam memang akan keluarkan jadual untuk setiap bulan dekat Facebook dieorang. Bagi aku memang berbaloi kalau join kelas-kelas macam ni. Cuma pastikan kelas tu korang berminat je la. 

Next time insyaAllah kalau ada kelas yang aku berminat lagi, memang aku akan pergi join.


Post a Comment

5 Comments

  1. wah cantiknya dia..terbaik

    ReplyDelete
  2. cantik! kite pun minat nk join kelas make up, dr dulu sebelum kawin nk join, tak pergi2 sampai dh beranak 4, hahaha...dahsyat ;-))

    ReplyDelete
  3. seronok juga kalau dapat join kelas makeup ni... moga diberi kesempatan...

    ReplyDelete
  4. Ooo making pro la awak 😍 Nmpk cantik je

    ReplyDelete
  5. Like the natural makeup on you the most. Really pretty

    ReplyDelete