5 Cara Banyakkan Susu Badan

5 Cara Banyakkan Susu Badan | Aneeq dah masuk 2 tahun pun bulan lepas. Aku ingatkan nak stop dah lah bagi susu badan dekat dia since aku dah mula campur dengan susu formula masa umur dia 20 bulan hari tu. Tapi sampai sekarang, Aneeq still lagi nak susu badan jugak dan sebagai mak mithali (kof kof kof), aku pasrah kan aja selagi ada.

Fadzi Razak x Oh Aneeq

Masalahnya, susu badan aku dah tak berapa nak banyak. Tapi selagi aku larat nak susukan Aneeq, aku usahalah seberapa mampu yang aku boleh untuk banyakkan susu badan ni. Meh aku share dengan korang apa yang aku buat untuk tambah susu badan. 


5 Cara Banyakkan Susu Badan

Antara beberapa cara yang aku guna untuk tingkatkan susu badan:

1. Banyakkan Minum Air Masak

Aku rasa paling penting adalah untuk minum susu. Korang tau, Aneeq minum susu sampai aku rasa aku ter'hydrated'. Jadi, aku kena minum air masak yang banyak untuk make sure aku tak terhidrasi dan terus bertenaga.


Minum Air Masak

2. Makan Makanan Berkhasiat

Makanan berkhasiat memang sangat penting untuk ibu menyusu untuk beri tenaga yang mencukupi. Makan setiap 2 atau 3 jam sekali untuk beri tenaga pada badan sebab masa hasilkan susu tu, memang banyak tenaga yang digunakan.  

3. Jangan Tunggu Susu Badan Penuh

Satu cara yang aku buat adalah jangan tunggu susu badan penuh. Tak kisah sama ada korang nak susukan anak korang direct atau pam tapi yang penting jangan tunggu dah penuh baru nak pam atau susukan. 

4. Rileks Dan Positif

Penting untuk korang stay rileks dan positif untuk memastikan otak menghantar isyarat ke kalenjar payudara untuk menghasilkan susu badan yang lebih banyak. Mindset kena kuat cakap susu kita cukup untuk anak.


Oh Aneeq
Fikir anak, fikir susu. Mindset kena kuat

5. Makan Milk Booster

Milk booster sekarang ni ada dalam macam-macam jenis bentuk. Ada yang dalam bentuk chocolate bar, kapsul dan jugak serbuk untuk minum. Sekarang ni aku lebih selesa untuk minum milk booster jenis serbuk untuk minum jenama MOMMA® Pregolact™

MOMMA® Pregolact™

MOMMA® Pregolact™ ni adalah milk booster dan jugak boleh dijadikan sebagai susu untuk ibu mengandung. Ianya sesuai untuk korang-korang jadikan sebagai susu untuk ibu mengandungyang tengah plan untuk mengandung, ibu hamil atau ibu menyusu.


Milk booster MOMMA® Pregolact™

Milk booster ni mengandungi 12 bahan semulajadi iaitu zaitun, kismis, Omega 3, delima, buah tin, habbatussauda, susu kambing, kurma, madu, saffron, inulin (prebiotik) dan coklat. Aku rasa korang pun tahu bahan-bahan yang aku tulis dekat atas ni memang milk booster yang bagus untuk banyakkan susu badan. Dan dalam masa yang sama pun bagus sebagai susu untuk ibu mengandung sebab bagi tenaga pada korang.

Cara Pengambilan MOMMA® Pregolact™ 

Biasanya aku minum sekali untuk breakfast dan sekali lagi untuk sebelum tidur. Yang bagusnya milk booster ni tak ada gula, tak ada krimer, rendah lemak, PureMilk™ada DHA, asid folik dan kalsium yang boleh membantu ibu serta anak jadi cantik, sihat, bertenaga dan bijak.
Milk booster MOMMA® Pregolact™

Cara nak bancuh pun senang je:
1. Ambil 4 scoop 
2. Tuang 150ml air suam
3. Kacau dan minum

Setiap botol MOMMA® Pregolact™ boleh bertahan selama 1 bulan mengikut cara penggunaan korang.

Tapi aku lebih suka minum MOMMA® Pregolact™ perisa coklat. Memang sedap. Memang sesuai sangat MOMMA® Pregolact™ ni jadi susu untuk ibu mengandung sebab rasanya yang sedap dan tak ada rasa loya.


Milk booster MOMMA® Pregolact™

Apa yang aku perasan bila minum MOMMA® Pregolact™, ianya bukan saja boleh jadi milk booster tapi dalam masa yang sama ianya memekatkan susu dan menambah tenaga. Kalau ikutkan, milk booster ni sesuai sangat dijadikan sebagai susu untuk ibu mengandung sebab boleh menaikkan HB, kurangkan morning sickness, tingkatkan perkembangan otak, rawat stress, tingkatkan imunisasi badan dan menjadikan kulit lebih cantik dan halus. Susu untuk ibu mengandung jugak penting untuk korang yang nak mengelakkan demam kuning pada baby yang bakal korang lahirkan nanti.


Pengalaman Aku Menggunakan MOMMA® Pregolact™ 

Sejujurnya aku baru je minum milk booster MOMMA® Pregolact™ ni 3 hari. Hari pertama aku start, aku minum untuk breakfast. Hari pertama tu aku macam tak perasan ada apa-apa perubahan sangat. 

Tapi lepas hari kedua, aku minum masa makan malam dan Aneeq pulak tertidur terus tak menyusu. Malam tu dalam pukul 1 pagi lebih aku tengah buat kerja, aku rasa susu badan makin bertambah sikit. So, pagi besoknya aku terus susukan Aneeq bila dia bangun.   


Milk booster MOMMA® Pregolact™

Setakat apa yang aku cuba, memang susu aku bertambah sedikit. Tapi of course, benda ni pun bergantung pada individu jugak. Kalau aku berjaya, tak semestinya korang serasi dengan milk booster yang ini. Apa pun, korang boleh cuba dulu dan rasa sendiri sama ada sesuai atau tidak untuk korang. Macam yang aku cakap tadi, ianya boleh dijadikan sebagai milk booster ataupun susu untuk ibu mengandung bagi yang sedang mengadung atau sedang mencuba untuk hamil. 

Testimoni MOMMA® Pregolact™

Dekat bawah ni adalah antara testimoni pengguna-pengguna MOMMA® Pregolact™ yang berjaya yang menjadikan Momma Pregolact sebagai milk booster ataupun susu untuk ibu mengandung.
   
 Susu banyak dan pekat

Sekali pam terus naik 

 Dapat 12oz, magic betul

 Baby dah tak meragam

Dulu kurang sekarang meleleh


Korang boleh tengok testimoni MOMMA® Pregolact™ yang lain dekat sini - TESTIMONI MOMMA® Pregolact™. Selain daripada testimoni sebagai milk booster, ada jugak testimoni sebagai susu untuk ibu mengandung.

Kalau korang tercari-cari milk booster untuk tambah susu badan atau juga susu untuk ibu mengandung, korang boleh lah cuba MOMMA® Pregolact™ ni. Untuk maklumat lanjut pasal milk booster dan susu untuk ibu mengandung ni, korang boleh tengok dekat bawah:
Website | Facebook | 016 923 6962 

Atau korang boleh terus ke alamat di bawah ni:

MOMMA® Industries Sdn Bhd,

No 6-25-3, Tingkat 2, Jalan Medan Pusat Bandar 8A,
Bangi Sentral, 43650 Bandar Baru Bangi, Selangor

Post a Comment

0 Comments