4 Tips Tidur Leyna Bagi Ibu Hamil Guna Bantal Ala Hotel

4 Tips Tidur Leyna Bagi Ibu Hamil Guna Bantal Ala Hotel | Fadzi sekarang dah mengandung masuk bulan yang ketujuh. Dari awal pregnancy sampai sekarang, malam-malam Fadzi tak pernah tidur lena langsung. Sampai ada satu malam tu Fadzi penat sangat sampai menangis. 


Bantal hotel murah

4 Tips Tidur Leyna Bagi Ibu Hamil Guna Bantal  Ala Hotel 

Dekat sini Fadzi nak share dengan korang tips yang Fadzi gunakan untuk tidur yang lebih selesa semasa hamil. Jujur Fadzi cakap masa hamil ni memang payah nak tidur lena tapi paling kurang ini yang boleh dilakukan untuk membantu dapatkan tidur yang lebih berkualiti.

1. Guna Bantal Lembut Dan Tahan Lama

Untuk tidur, korang kena pilih bantal yang lembut tapi tahan lama. Kalau boleh pilih bantal yang mempunyai fiber berkualiti tinggi. Bantal fiber ni lebih sejuk, lembut dan tahan lasak.  Baru selesa nak tidur. Korang boleh cuba beli bantal lembut ala hotel contohnya bantal Leyna ini.  

bantal lembut ala hotel
Bantal Leyna ni masa korang beli, dieorang dah siap-siap vakum kan dah. Jadi, masa korang beli dia nipis dan ringan. Senang nak bawa balik. Bila korang bukak plastik dia, terus dia mengembang jadi empuk. 

Corak pada bantal ni pun cantik. Corak tu bukan pada sarung bantal tau. Dia corak pada bantal tu sendiri. 

Sekarang ni dah banyak bantal yang direka untuk ibu mengandung. Tapi Fadzi sebenarnya tak suka bantal jenis U atau C tu. Fadzi lebih suka guna bantal fiber biasa. Sebabnya bila dah habis pregnant, bantal mengandung tu tak lagi digunakan. Nak simpan bantal tu pun ambil ruang yang banyak. Kalau pakai bantal tidur biasa, boleh pakai sampai bila-bila.

2. Guna Bantal Yang Bersih Dan Bebas Hama

Pastikan bantal yang korang gunakan tu bantal yang bersih dan bebas hama. Tak nak lah tengah-tengah tidur duk terganggu dek gatal-gatal disebabkan hama kan? Kalau korang guna bantal Leyna ni, korang boleh basuh, jemur dan keringkan saja untuk hilangkan hama.

Bantal hotel lembut

Bantal Leyna ni pun senang sangat nak dibasuh. Boleh guna washing machine atau mesin dobi layan diri. Bantal Leyna ini ada zip. Dalam dia isi Polyster. Ringan, lembut, senang nak dibasuh dan senang nak dikeringkan. Lagipun bantal Leyna ni tahan lasak. Kalau basuh guna mesin pun tak mudah terkoyak.

Kain sarung bantal ni tak mudah tertetas dan boleh dibasuh menggunakan air panas atau air sejuk. Tak perlu basuh selalu, basuh bila perlu saja. Agak-agak dalam 3 bulan sekali tu, dah okay dah.

3. Letak Bantal Di Celah Kaki Dan Belakang Badan

Bila perut korang dah makin membesar, dah tak selesa nak tidur secara menelentang. Waktu ini cara terbaik untuk tidur adalah secara mengiring. Kalau ikutkan, mengiring ke kiri adalah yang terbaik tapi Fadzi sendiri akan bergilir-gilir mengiring ke kiri dan ke kanan untuk selesa.

Lepas tu, letakkan bantal di celah kaki dan belakang badan. Fadzi pula lain sikit caranya, Fadzi letak keliling badan. 4 bantal sekaligus hahaha. Satu dekat kepala, satu di celah kaki,  satu di belakang badan dan satu lagi letak belah depan, tindih bawah perut sambil buat jadi bantal peluk.

Bantal hotel murah
Kita bagi can Aneeq demo lah macam mana letak bantal belakang badan dan celah kaki tu. Kalau Maknya buat demo, haih, tak kose korang nak tengok karang hahahha.

Rasa macam banyak sangat kan kalau 4 bantal. Tapi invest lah duit sikit untuk keselesaan korang semasa dan selepas hamil. Kalau korang beli bantal Leyna ni, sebiji bantal RM39. Tapi kalau korang beli 4 bantal sekaligus, korang boleh dapat dengan harga RM150. 

4. Tinggikan Bantal

Ada waktu yang Fadzi rasa tidur mengiring ke kiri tak selesa. Tidur mengiring ke kanan pun tak selesa. Last-last sekali, Fadzi terpaksa tidur sambil separa duduk. Cara dia, tinggikan bantal. Lepas tu, duduk bersandar pada bantal tu. Cubalah untuk tidur.

Bantal hotel murah
Sekali lagi demo tinggikan bantal pulak oleh Aneeq. 

Tidur cara duduk macam ini boleh mengundang sakit belakang, punggung dan tengkuk. Jadi, korang kena pilih bantal yang betul-betul lembut dan selesa macam bantal hotel Leyna ni untuk mengurangkan sakit-sakit sengal tu.

Fadzi dah kongsikan dengan korang beberapa tips untuk dapatkan tidur yang lebih selesa dengan bantal lembut ala hotel. Kalau korang nak beli bantal hotel murah Leyna ni, korang boleh tengok dekat:




{ 7 comments.. read them below or add one }

Mommy Cici Mommy Cici 13 August, 2018
boleh masuk mesin basuh? senangnya kerja.

Amboi Nampak selesa hero sorang tu. memang betul, bantal ni memainkan peranan penting waktu tido kan. Kalau bantal leper/keras, nak tdo pun tak selesa
mama tisya mama tisya 14 August, 2018
dpt bantal mcm hotel..comfirm lena la...sbb empuk lain mcm haha...nk2 utk ibu ngandung dh sarat tu sure tk brp lena kn..nasibaik ada bantal Leyna ni ye
Kak Wawa Kak Wawa 14 August, 2018
wahhh, bestnyaa nampak..
Mek Onie Mek Onie 14 August, 2018
Heiiiiiii sedap gila kot bantal Leyna ni, memang onie pun pakai bantal ni sekarang. Part paling best dengan bantal ni onie suka letak di belakang masa tidur. Memang lena dan selesa tido bila ada bantal kat belakang ni,hehe
Khairul Zamri Khairul Zamri 14 August, 2018
Kalau saya tak suka tidur bantal lembut, kena yang sedang-sedang sahaja. Nanti sakit leher bila bangun esok. Tapi sekarang ikut tempat tertidur je tidur atas sofa pun jadi
Seri wangi Seri wangi 15 August, 2018
Time pregnant mmg xselesa tidurkan?mmg bantal jd penyerapan utk bagi Kita tidur dgn selesa. My blog- www.keunggulanwanita.com