Cari Jakarta Tour Packages Dengan Mudah Di Traveloka

Cari Jakarta Tour Packages Dengan Mudah Di Traveloka | Tahun 2018 memang Fadzi tak pergi berjalan-jalan ke mana-mana sebab alahan mengandung yang sangat teruk. Habis mengandung, berpantang pula. Memang sepanjang masa duduk terperap di rumah saja. 

Bila dalam pantang ni, rasa teringin pulak nak pergi travel jauh-jauh sikit dekat luar negara. Tak ada lah jauh sangat tapi terasa nak pergi jalan-jalan ke Indonesia. Dan antara tempat yang Fadzi rasa sangat menarik untuk pergi di Indonesia adalah Jakarta. Sebab tu sekarang ni Fadzi tengah mencari Jakarta Tour Packages yang berpatutan.

Jakarta Tour Packages
Kredit: https://www.dentons.com

Cari Jakarta Tour Packages Dengan Mudah Di Traveloka

Sambil berbaring rehat sambil berpantang ni, Fadzi banyak buat carian di internet untuk mencari pakej Jakarta Tour dan Fadzi terjumpa pakej untuk Jakarta tour ni di Traveloka menggunakan feature terbaru dieorang.

Feature Terbaru Traveloka - Pakej Kombo Flight + Hotel

Sebenarnya feature terbaru Traveloka ini bukannya untuk mencari tour tapi lebih kepada nak mencari kombo flight + hotel dengan harga yang lebih murah dan berbaloi. Dengan feature terbaru ini, korang boleh jimat hingga 11.5%. Jimat duit~~

3 Sebab Utama Untuk Pilih Pakej Kombo Flight + Hotel Traveloka

Fadzi rasa pakej kombo flight + hotel ini sangat berbaloi untuk digunakan. Antara sebabnya adalah:

1. Harga Lebih Murah Dan Berbaloi
Kalau korang ada budget yang agak terhad untuk pergi bercuti, better korang tempah tiket penerbangan dan bilik hotel dalam masa yang sama. Dengan cara ini, korang boleh dapat harga yang lebih murah. 

2. Tempahan Yang Lebih Fleksibel
Dengan pakej kombo flight + hotel ini, korang boleh gabung mana-mana penerbangan hotel pilihan korang. Dan korang akan lebih menikmati kebebasan untuk merancang perjalanan yang lebih fleksibel.

3. Pilihan Cara Pembayaran
Korang boleh pilih cara pembayaran mana yang korang lebih suka. Bayar secara tunai atau kad? Korang yang tentukan. Kalau korang guna kredit, korang boleh pilih untuk bayar secara pelan ansuran 0%. 

Cara Menempah Pakej Kombo Flight + Hotel Di Traveloka

Nak tempah pakej kombo flight + hotel di Traveloka ni senang sangat. Korang boleh tengok cara-caranya dekat bawah ni. Fadzi tunjuk step by step.

Flight + hotel packages Traveloka
1. Cari Flight + Hotel
Mula-mula sekali, korang isikan destinasi, tarikh perjalanan dan tempoh penginapan dekat borang ini. Contohnya macam Fadzi tengah cari Jakarta Tour packages kan, so Fadzi buat destinasi ke Jakarta.

Flight + hotel packages Traveloka
2. Pilih Kombinasi
Dekat page hasil carian, korang pilihlah mana mana kombinasi Flight + Hotel yang menjadi pilihan korang.

Flight + hotel packages Traveloka
3. Ubah Kombinasi
Kalau korang nak ubah kombinasi, korang tekan je CHANGE pada Your Flight (Traveloka Apps) atau CHANGE ROOM atau CHANGE FLIGHT (Website Traveloka). 

Flight + hotel packages Traveloka
4. Tempah Penerbangan Dan Hotel
Dekat page ini, korang boleh semak balik ringkasan perjalanan dan klik CONTINUE. Isikan butiran penempah dan pelancong dan pastikan semua maklumat adalah tepat.

Jakarta Tour Packages
5. Buat Pembayaran
Dekat sini korang boleh pilih cara pembayaran yang korang prefer. Macam Fadzi, Fadzi lebih suka bayar secara tunai sebab Fadzi tak ada kad kredit dan Fadzi juga memang tak guna kad debit. Selepas pembayaran diterima, e-tiket dan baucer akan dihantar ke email korang dalam masa 60 minit.

Senang sangat kan? Tapi feature ni hanya boleh didapati di website Traveloka dan aplikasi android je. Untuk iOS, korang sabar jap ye. Nanti nanti ada lah tu. 

10 Tempat Menarik Yang Perlu Dilawati Di Jakarta

Sebelum book pakej flight + hotel ke destinasi pilihan korang ni, korang mestilah kena buat research dulu apa tempat menarik dekat situ. Tak kan nak main redah je kan. Fadzi dah buat research awal-awal lagi ke mana nak pergi bila berada di Jakarta nanti. Kalau korang berminat nak ke Jakarta, ini 10 tempat menarik yang korang boleh lawati di Jakarta.


Monumen Nasional
1. Monumen Nasional
Struktur besar ini adalah ikon bandar dan terletak di Dataran Merdeka. Terletak di puncak 132m yang tinggi, Monumen Nasional memberi penghormatan kepada perjuangan untuk kemerdekaan Indonesia dan dihormati di seluruh negara. 

Selain struktur seni bina yang indah, ia juga mungkin untuk mendaki ke dek pemerhatian untuk pemandangan bandar yang luas.


Ancol Dreamland
2. Ancol Dreamland
Ancol Dreamland adalah tempat yang memang menarik untuk korang pergi. Tarikan di dalam taman yang besar ini termasuk padang golf, arena boling, Taman Pengembaraan Atlantis Water, Fantasy World dan Ocean Dream Samudra. 

Terdapat sesuatu yang menarik untuk semua orang di sini, dari sukan ke rollercoasters, dan akuarium dan pantai - yang, dengan cara ini, adalah cara yang paling terbaik bersantai.

Masjid Istiqlal
3. Masjid Istiglal 
Sebagai masjid terbesar di Asia Tenggara, Masjid Istigal jelas kelihatan dan merupakan bangunan yang sangat penting di tengah-tengah Jakarta. Dibina pada tahun 1978, masjid ini mempunyai kapasiti 200,000 dan mempunyai halaman marmar yang indah dengan beberapa menara hiasan. 

Di dalam, tiang yang luas memegang kubah tengah dan dinding dihiasi dengan kesenian Islam dan ikonografi. Ini benar-benar merupakan struktur yang menakjubkan untuk dilihat dan akan membuatkan korang berasa sangat rendah diri.


Muzium Nasional
4. Muzium Nasional
Terletak di dekat Dataran Merdeka, Muzium Nasional menawarkan koleksi barang-barang peninggalan dan artifak yang berkaitan dengan sejarah Indonesia dan warisan budayanya. Tempat ini memang sesuai kalau korang nak tau lebih banyak tentang budaya di Indonesia.


Merdeka Square
5. Merdeka Square
Dataran monumental ini adalah salah satu tarikan utama Jakarta dan menjangkau lebih dari 1km persegi. Di tengah-tengah ruang terbuka ini ialah Monumen Nasional, dan mengelilingi patung ikonik ini adalah satu siri jalan setapak, kawasan hutan, dan ciri-ciri air yang indah. Tempat ni sesuai untuk beriadah petang-petang.

Gereja Katedral Jakarta
6. Gereja Katedral Jakarta
Dicipta pada tahun 1901, gereja ini telah dijadikan sebagai tapak penubuhan Katolik Roma di Jakarta sejak penubuhannya. Pagar depan gereja ini mempunyai hiasan Romanesque hiasan dan dua tiang putih yang menakjubkan.

Selain itu, kawasan yang menarik mempunyai reka bentuk klasik dan sangat menggambarkan gereja-gereja yang terdapat di Eropah. Katedral Jakarta menawarkan pandangan agama yang berbeza di negara ini dan merupakan peringatan yang hebat dari Katolik negara.


Pulau Seribu
7. Pulau Seribu
Kepulauan Seribu adalah kepulauan yang terletak di pantai utara Jakarta. Percaya atau tidak, korang boleh menikmati keindahan pantai di bandar Jakarta? Di sini korang boleh menemui beberapa restoran yang mengagumkan, resort yang indah dan pulau-pulau yang terpencil yang dipenuhi dengan pantai berpasir emas.

Pulau-pulau adalah tempat yang sempurna untuk berehat dan menikmati keindahan pantai dan matahari di Indonesia.


National Gallery
8. National Gallery
Dicipta pada tahun 1999, Galeri Nasional bertujuan untuk mempamerkan bakat Indonesia yang indah dan merupakan tempat yang sempurna untuk melawat beberapa karya seni yang agak ketara dari Indonesia. Kompleks hebat ini mengandungi lebih daripada 1700 keping individu dari artis terkenal Indonesia seperti Raden Saleh, Affandi dan Basuki Abdullah

Galeri seni juga mempunyai beberapa karya asing di sini dari artis seperti Hans Harting dan Victor Vasarely. Bagi pencinta seni, galeri ini akan memberikan kepuasan kepada korang.


Taman Mini Indonesia Indah
9. Taman Mini Indonesia Indah
Untuk mendapatkan pemahaman sebenar budaya Indonesia dan kehidupan seharian penduduknya, tidak ada tempat yang lebih baik daripada Taman Mini Taman. Dengan keluasan lebih 250 ekar, taman ini memaparkan sejumlah besar warisan dan tradisi Indonesia dalam bentuk astaka bertema yang berlainan. 

Selain itu, ia juga merupakan miniatur terperinci indah kepulauan Indonesia, kereta kabel, Pawagam IMAX dan teater tradisional.


Jakarta Chinatown
10. Jakarta Chinatown
Lebih dikenali sebagai Glodok oleh penduduk setempat, kawasan Jakarta ini adalah Chinatown di bandar ini. Jakarta telah didiami oleh pendatang China sejak abad ke-17 dan penduduk ini tetap menjadi sebahagian komuniti yang penting dari kota ini. Chinatown mempunyai beberapa seni bina tradisional yang hebat dan banyak gerai makanan, pasar dan kuil berwarna-warni.

Di dalam sempadan bangunan yang menarik ini adalah koleksi seni lukisan Hindu-Buddha, bilik berharga yang penuh dengan artifak emas, koleksi seramik kuno dan juga pilihan penemuan prasejarah seperti fosil dan senjata upacara.

Menarik kan semua tempat yang Fadzi dah senaraikan di atas ni. Sebenarnya banyak lagi tempat yang menarik untuk dilawati di Jakarta ini. Cumanya Fadzi tak habis buat research lagi.

Fadzi dah pun survey Jakarta tour packages yang Fadzi berkenan dekat sini. Kalau korang tengah berkira-kira nak melancong tapi budget korang agak terhad, korang boleh book je flight dan hotel dengan Traveloka ni. Banyak boleh jimat.

Tahun depan korang nak pergi melancong ke mana tu?


Post a Comment

37 Comments

  1. betullah traveloka ni bagus, siap semua diroang sediakan ek. Jakarta memang best nak pi walaupun macet but i likeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macet tu ape kak lily hahahah. Serius tak tau

      Delete
  2. this Jakarta reallyin one of my list and it seems like there is a good price for this. gonna check traveloka now

    ReplyDelete
  3. Bila lah kita nak sampai Jakarta eh. Tapi Traveloka memang banyak tawaran-tawaran hebat yang menarik! Kalau cari pada waktu yang tepat, boleh dapat murah banyak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan kan. Memang kalau rezeki tu, boleh dapat murah teruk dekat traveloka

      Delete
  4. Traveloka memang best..banyak tawaran hebat yang diorang sediakan untuk pelanggan..memang menjadi pilihan kalau nak bercuti luar negara...eh..dalam negara ppun boleh...

    ReplyDelete
  5. so syok.. jakarta pun hv lots of nice nice place to visit.. the tour seems nice...

    ReplyDelete
    Replies
    1. There are a lot other interesting places in jakarta

      Delete
  6. Aku excited gila tengok bila ada kombo. Berbaloi-baloi sangat oiiii...

    LEARN YOUR ACTUAL ELIGIBILITY TO APPLYING FOR A HOME LOAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan. Seronok tengok harga die bile pakai yang kombo ni

      Delete
  7. Senang carik ticket dengan penginapan di Traveloka ni. Satu platform dah boleh kira budget sendiri. Menarik gak bercuti cutian ke Jakarta di hujung tahuna nanti ye.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Traveloka puye kombo flight + hotel ni memang bagi pilihan harga yang berbaloi kalau nak pergi travel

      Delete
  8. Wow promosi kat Trevaloka ini memang tak pernah menghampakan kita hehehe sebab tu kita selalu tengok promosi kat sini kalau nak pergi jalan-jalan macam tahun depan kita kena plan sekarang ini hehehehe....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun baru nak berjinak dengan traveloka hehehe

      Delete
  9. Belum pernah singgah Jakarta. haritu just transit sebab pergi Bandung. Tapi jem nye Ya Allah tak larat ye sambil duduk dalam van dgn tingkap tak boleh dibuka. Pengsan dalam tu. Btw, promosi dari Traveloka sememngnya mudah dan fleksibel. Senang nak buat pilihan tarikh, flight dan hotel. Bolehlah guna kombo promo ni nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heee saya pernah pergi surabaya. Jalan raya dieorang memang horror habis hahaha

      Delete
  10. Traveloka ni macam tau-tau je kite ada plan nak ke sana. Nampaknya kena guna promo Traveloka ni jawabnya. Harganya pun berbaloi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha, boleh guna promo dieorang TWOGETHER

      Delete
  11. suka lak dengan feature terbaru kombo flight + hotel Traveloka ni. Ikutkan, memang boleh jimat banyak. Lebihan bajet bolehlah makan sedap-sedap kat tempat orang kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul, memang jimat kalau pakai kombo pakej dieorang

      Delete
  12. Emi pun haritu duk survey yg bali package kat traveloka ni. Not bad, memang lebih jimat. Tapi lagi bagus kalau ada disediakan pakej utk tour guide sekali, hehe. nampak sangat jenis malas nak plan itinerary sendiri :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha ala, buat iti sendiri la lagi best

      Delete
  13. banyak juga tarikan menarik di Jakarta ni yer. Sekarang nak booking tiket flight dan hotel lebih mudah dengan ciri terbaru Traveloka. memang berbaloi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang banyak. Ni list pun tak sampai suku pun tempat menarik dekat jakarta

      Delete
  14. Cantiknya Jakarta ni tapi adik I dah pergi dia cakap sesak betul... hmmph bestnya jadi orang bujang ke sana ke sini depa dapat pergi.. adik I jenis kaki travel tapi tak pastilah dia nak pergi lagi ke tak Jakarta ni, I punya planning nak pergi yogyakarta one more time heeee

    ReplyDelete
  15. Senang traveloka sekarang ni..dari bookin flight sampai ke bilik semua lengkap...gerammm je nak.click2 ..tapi tak tau nak ke mana..hahahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha sabar kak alia. Bukan baru balik dari australia ke hahahaha.

      Delete
  16. Bagusnya ada panduan macam ni, senang nak cari info selain boleh buat pengiraan awal untuk bajet

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan. Betul sangat tu. Boleh setting ikut bajet yang kite ada

      Delete
  17. Bagusla traveloka dah buat pakej kombo..senang..takyah susah2 nak buat satu2 kan..bagus macam ni..ada rezeki dapatla pergi jakarta

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senang lagi macam ni kan. Kalau fadzi, malas jugak nak buat satu satu

      Delete
  18. Wah..menariknya..belum pernah ke Jakarta lagi so ni boleh la dijadikan rujukan untuk ke sana

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh cari lagi tempat menarik di jakarta. Banayk algi. Yang saya list kan ni sikit je

      Delete
  19. How can i book Jakarta tour in this summer? contact?
    i'm looking for your answer. (((:

    ReplyDelete