Althea Korea A'bloom Review

Althea Korea A'bloom Review | Dah lama Fadzi tak buat entri pasal review barang-barang dari Althea. Dan dah lama jugak Fadzi tak beli barang-barang make up dan kosmetik. 


Althea Korea A'bloom Review

Disebabkan sebelum hari raya hari tu Fadzi baru je dapat barang-barang dari website shopping barang kosmetik paling best Althea Korea, jadi entri kali ni, Fadzi nak review sikit la apa yang Fadzi ada.

Althea Korea A'bloom Review

A'bloom ni adalah salah satu brand range under Althea sendiri. Dalam set A'bloom ni ada beberapa produk iaitu A'bloom BHA Blackhead Blaster, A'bloom Mask sheet (4 variasi), A'bloom Giant Meringue Puff dan A'bloom Baby Meringue Puffs.


Althea Korea A'bloom Review

A'bloom BHA Blackhead Blaster

BHA Blackhead Blaster kegunaan dia untuk hilangkan bintik bintik hitam dan bintik bintik putih yang ada dekat kulit wajah. Biasanya ada dekat bahagian hidung.

Selain daripada tu, BHA Blackhead Blaster ni pun boleh digunakan untuk cuci lebihan minyak pada muka. Nak buat jadi scrub pada siku, lutut atau tumit kaki pun boleh.

Cara pakai BHA Blackhead Blaster:
1. Cuci muka macam biasa
2. Sapukan pada bahagian yang ada bintik bintik hitam atau bintik bintik putih. 
3. Urut secara membulat
4. Cuci dengan air


Althea Korea A'bloom Review

A'bloom Giant Meringue Puff

Giant Meringue Puff ni bersaiz besar. Sesuai untuk pakai pada bahagian bahagian muka yang luas macam dahi, pipi, dagu dan leher. Bila korang basahkan guna air, dia akan mengembang 1.5 kali ganda daripada asal.

Puff ni sesuai untuk kulit sensitif sebab dia free latex dan tak ada bahan bahan toxic dalam pembuatannya. Lagipun, bila diaorang buat puff ni tak guna latex, bila sapu foundation, nampak lagi sekata.


Althea Korea A'bloom Review

A'bloom Baby Meringue Puffs

Baby Meringue Puffs ni sangat comel. Saiz dia lebih kecil daripada Giant Meringue Puff tapi kalau korang basahkan guna air, dia akan mengembang sikit. 

Bila dia dah mengembang lagi senang nak apply foundation pada muka. Lagipun kalau korang guna teknik basahkan puff ni, foundation yang korang apply pada muka tu akan nampak macam efek dewy.

Cara Guna Meringue Puffs:
Ada dua cara untuk korang guna Baby Meringue Puffs sama ada;

1. Untuk effect dewy
Basahkan puff dalam air, ramas untuk perah air keluar dan dah boleh digunakan.

2. Untuk effect matte
Gunakan puff secara kering.


Althea Korea A'bloom Review
Biasanya Fadzi akan guna puff ni dengan cara basahkan dia sebab nak dapatkan efek macam lembap lembap, shiny shiny pada kulit wajah. Ala ala Korea lah senang cerita.

Yang bahagian tajam tu, gunakan untuk ratakan foundation pada area yang susah nak capai seperti mata, hidung dan lekuk lekuk pada muka. Bahagian bawah puff tu pulak sesuai untuk guna pada bahagian muka yang luas.

Dengan harga RM15, korang boleh dapat 3 ketul Baby Meringue Puffs atau RM11 untuk seketul Giant Meringue Puff. 


Althea Korea A'bloom Review

A'bloom Water-Me-Long Moisturizing Sheet Mask

Water-Me-Long Moisturizing Sheet Mask ini sesuai untuk kulit muka jenis combination. Bila pakai mask ni, kulit rasa lebih lembap dan sejuk. Incase korang kena sunburn, boleh lah pakai mask yang ini untuk legakan sikit kulit muka tu. 

Bau mask ni pun best sebab selain daripada ekstrak buah tembikai, kandungan lain dalam mask ini adalah lavender. Sambil sambil pakai mask untuk kelembapan kulit, bau mask ni pun boleh menenangkan.

Althea Korea A'bloom Review

A'bloom Avo-Cuddle-Me Sheet Mask

Avo-Cuddle-Me Sheet Mask ini sesuai untuk korang yang ada jenis kulit kering. Korang boleh pakai mask yang ini untuk dapatkan kelebihan antioksidan untuk kulit dan jugak untuk elakkan kedutan pada kulit muka. 

Kandungan bahan dalam mask ini terdiri daripada ekstak buah avocado dan jugak bunga raya. Kedua dua bahan ini akan menghasilkan kulit muka yang lebih lembut.  


Althea Korea A'bloom Review

A'bloom Ac-Me-Peach Sheet Mask

Ac-Me-Peach Sheet Mask ini pula sangat sesuai untuk kulit wajah jenis berminyak. Mask ini boleh membantu untuk membersihkan dan merawat kulit muka sensitif.

Kandungan bahan dalam mask ini adalah ekstrak buah peach dan tea tree oil. Kedua dua bahan ini membantu untuk mengawal masalah kulit berminyak, memberi kelembapan dan membersihkan kulit muka.


Althea Korea A'bloom Review

A'bloom Sparkle-Me-Bright Sheet Mask

Sparkle-Me-Bright Sheet Mask ini sangat sesuai untuk kulit wajah combination. Mask ini membantu untuk mencerahkan dan merawat kulit wajah yang suram. 

Kandungan bahan yang ada dalam mask ini adalah ekstrak buah lemon, ekstrak buah limau nipis dan teh hijau. Vitamin C dari lemon dan limau nipis boleh menghilangkan bintik bintik hitam. Teh hijau pula membantu untuk mencerahkan serta menyejukkan kulit wajah. 

Cara Pakai Sheet Mask:
Untuk pakai variasi A'bloom Sheet Mask ni, korang kena cuci muka dulu. Lepas tu pakai toner. Lepas tu barulah pakai mask. Lepas 10 hingga 20 minit, boleh bukak mask dan urut lebihan cecair mask yang tertinggal pada muka korang.


Althea Korea A'bloom Review
Walaupun dekat atas Fadzi ada mention yang setiap mask sesuai untuk kategori jenis kulit yang tertentu tapi sebenarnya semua mask ini sesuai untuk semua jenis kulit wajah. 

Yang paling best, harga untuk sekeping mask hanyalah RM2.00 sahaja. Berbaloi kan. Jimat pun jimat. Kalau beli kombo 10 keping mask, korang cuma perlu bayar RM18.00 sahaja.

Barang-barang yang Fadzi review dekat atas ni semuanya adalah keluaran Althea sendiri. Kalau dulu althea jual brand brand best je dekat website dia tapi sekarang diaorang dah keluarkan produk dieorang sendiri. Hebat kan.

So far Fadzi memang suka dengan range produk dalam A'bloom ni terutamanya mask diaorang. Comel, bau wangi dan sesuai dengan kulit Fadzi. 

Korang boleh tengok dekat website Althea Korea kalau korang berminat nak dapatkan mana-mana barang yang Fadzi review dekat atas ni tadi. Link korang boleh tengok dekat bawah.





Post a Comment

11 Comments

  1. The blackhead blaster looks really interesting. Being someone who has lots and lots of blackhead, I am tempted to get this one to blast all the blackheads lodged on my nose. Ha :D

    ReplyDelete
  2. Para wanita akan menyukai produk ini, ramai blogger dok review produk ini. Bermakna ia sangat berkesan pada wanita di luar sana. hehe

    ReplyDelete
  3. Tak pernah pakai barangan kosmetik Korea. Baca reviews macam best. Macam nak kena cuba. Kalau post gambar muka sebelum dan selepas kan bagus boleh tengok perbezaan. Rasa jugak yakin

    ReplyDelete
  4. Ramai juga saya tgk yg guna product kosmetik Althea ni.

    Product kalau harga berpatutan dan quality diyakini memang akan ramai menggunakannya..

    ReplyDelete
  5. Lia suka sangat peach mask dengan meringue puff tu. Semua produk Althea memang kebanyakkan my fav lah senang cakap.

    ReplyDelete
  6. Mouse mommy loves Abloom BHA Blackhead Blaster and A'bloom Avo-Cuddle-Me Sheet Mask! Some tips for you, after apply the Abloom BHA Blackhead Blaster and clean up with cleanser, then put on A'bloom Avo-Cuddle-Me Sheet Mask right after that. Skin spa pampering session at home!

    ReplyDelete
  7. suka dengan produk althea ini. semuanya nampak comel-comel. geram tengok..and harga dia takdelah mahal mana...memang sangat rekomen untuk member yang kaki beli make up dan penjagaan muka

    ReplyDelete
  8. Produk Althea selalu dapat review yang baik. Tak mengecewakan. Rugi siapa tak cuba kan. Kita pun baru dapat set ni. Baru nak mencuba. Tengok kawan kawan dah lama guna.

    ReplyDelete
  9. Sis pun gunakan produk Althea ni, memang best terutama mask dan puff dia. Anak sis pulak sis suh dia pakai blackhead bluster tu..memang mujarab..ilang le sikit2 blckhead dia

    ReplyDelete
  10. Dah try beli althea.. memang berbaloi kalau beli..

    ReplyDelete
  11. wowww... smua besttt.. belum pernah try produk althea lagi..soon nak try la..hihihi

    ReplyDelete