Lately bila aku bukak Facebook je penuh newsfeed aku dengan status-status kawan-kawan aku yang tengah mengandung, sudah mengandung dan tengah dalam operasi BF (breastfeed). Ada yang seronok, ada yang cuak dan ada jugak yang susah hati.

Yang seronok tu, aku pun tumpang lah gembira sekali. Tapi yang kebanyakan susah hati tu, susah jugak aku nak bagi kata-kata nasihat. Ada yang susah hati sebab morning sickness yang teruk lah, susah hati pasal anak sakit kuning dan ada jugak yang susah hati pasal susu tak cukup untuk anak. Alahai.

Mudah Hamil

Yang pasal morning sickness dan sakit kuning tu, aku tak berani lah nak bagi kata-kata semangat pada dieorang lebih-lebih. Tak pasal-pasal kena penampor percuma karang. Hahaha. Orang tengah tak larat sedih-sedih, kita bagi nasihat panjang lebar pulak karang. Tapi untuk tambah susu ibu tu, aku ada lah bagi cadangan sikit pada kawan-kawan ibu baru aku untuk mencuba UMMA LACTO