Cara Jual Barang Di Shopee Dapat Untung Hingga 4 Angka

Cara Jual Barang Di Shopee Untung Hingga 4 Angka | Fadzi kan setiap hari mesti akan bukak apps Shopee dekat phone atau website Shopee kalau Fadzi buat kerja dekat PC. Biasanya Fadzi cuci mata je tengok barang. Tapi kalau ada yang berkenan, Fadzi terus grab.

Sampailah Fadzi ada baca satu website ni ajar macam mana nak buat duit dengan berjual barang dekat Shopee. Dan yang paling best bila baca keuntungan yang penjual dapat dekat Shopee ni memang banyak!

Cara Jual Barang Di Shopee Untung Hingga 4 Angka

Kalau korang seorang peniaga online dan nak tingkatkan sale, korang boleh cuba baca eBook Bisnes Shopee ni. Fadzi baru je download ebook free dia iaitu "16 Sebab Anda Perlu Berniaga Di Shopee". Korang boleh jugak download dekat sini.

Cara Jual Barang Di Shopee

Bagi Fadzi ebook Bisnes Shopee ni bagus sangat bagi korang yang nak cuba dapat lebih banyak sale jual barang secara online. Dan platform yang paling panas sekarang ni untuk berjual online adalah Shopee.

Nota:
Ini adalah merupakan sebuah ebook (elektronik book) yang mana ia datang dalam bentuk softcopy dan di dalam format PDF. Bila korang beli ebook ni, ianya akan dihantar ke email korang dan korang perlu download ke komputer atau smartphone. Tak ada buku fizikal yang akan dihantar atau dipos ke rumah korang.

Penulis Ebook Bisnes Shopee

Penulis untuk ebook Bisnes Shopee ini adalah Mohd Fahmi. Penulis merupakan seorang peniaga online sejak tahun 2007 lagi. Sebelum terjebak dengan Shopee, penulis dah berniaga online dekat bermacam platform online termasuklah Ebay, Lelong, Lazada dan juga Amazon.

Penulis merupakan salah seorang daripada batch terawal yang dijemput untuk membuka kedai dan berniaga di Shopee pada awal kemunculan platform ni. Penulis telah menerima status Shopee Preffered Seller dan pernah juga menjadi eBay Top Rated Seller dan Lelong Star Seller.

Dalam ebook Bisnes Shopee ni, penulis ada kongsikan cara berniaga di Shopee dengan betul hingga dapat menjana sale sehingga 4 angka seminggu.

Topik Dalam Ebook Bisnes Shopee

Dalam ebook ni, korang akan dapat langkah demi langkah macam mana nak dapat sale sehingga 4 angka. Langkah-langkah ini termasuklah dari mula daftar akaun di Shopee, cara nak masukkan barang sampailah kepada nak pos barang kepada customer.
Cara Jual Barang Di Shopee
Antara perkara-perkara penting yang korang akan dapat dalam ebook ini adalah:

Cara Daftar Dan Set Kedai
Korang akan belajar cara untuk daftar akaun penjual di Shopee dan set kedai online korang di situ. Shopee ni korang boleh access melalui website di dekstop ataupun apps di phone. 

Korang boleh belajar cara daftar dan set kedai online korang dekat dua dua platform - website dan apps. Korang cuma pilih mana satu yang korang lebih selesa.

Cara Masukkan Produk Ke Dalam Kedai Shopee
Dalam bab ini, korang akan belajar pasal tips-tips berkaitan pemilihan gambar yang nak dimasukkan ke dalam kedai online korang. Korang juga akan belajar bentuk dan contoh description yang terbaik yang boleh korang gunakan.

Bab ni walaupun basic, tapi penting. Nak nak lagi pasal gambar dan description. Kedua-dua benda tu macam first impression untuk kedai korang. Kalau gambar cantik dan description lengkap, customer pun suka dan laju je click buy now. 

Cara Pengurusan Order
Bab ini akan ajar korang apa yang nak dibuat bila dapat order, cara nak bungkus produk, borang-borang yang perlu diprint dan apa yang perlu dibuat kalau stok produk korang habis.

Ini korang kena ambil serius dan kena baca betul betul. Sebabnya kalau tak ada pengurusan yang betul, korang punya kedai jadi serabut dan mungkin akan menyebabkan kerugian pada korang.

6 Langkah Setel Problem Barang Tak Sampai Atau Rosak
Dalam bab ini korang akan belajar cara untuk korang buat bila ada barang yang diterima oleh customer rosak atau tak diterima oleh customer korang. Biasalah kan, dalam banyak-banyak barang yang korang jual, adalah 1 2 yang ter'rosak' atau tak tersampai pada customer.

Bab ni Fadzi rasa paling penting sebab korang kena jaga customer korang yang tengah marah sebab barang rosak atau hilang tu supaya tak dapat bad rating. Rating yang customer bagi tu penting untuk tunjukkan kedai korang ni boleh dipercayai.

4 Teknik Promosi
Dalam bab ni korang akan belajar 4 teknik yang korang boleh gunakan dalam Shopee untuk promosikan kedai korang ke tahap yang maksimum. Kalau korang follow teknik teknik ni, lebih ramai orang yang akan nampak kedai dan produk korang.

Nak promote dekat sosial media lain pun boleh tapi respons dia slow lah sikit kan. Korang kena buat teknik ni dekat Shopee baru menjadi sebab orang yang masuk Shopee ni, memang nak membeli. Kalau korang promote dekat sosial media, tak berapa nak berkesan sangat sebab orang masuk ke sosial media untuk bersosial. 

5 Tempat Untuk Dapatkan Bekalan Produk
Katalah korang minat nak berniaga online. Nak tambah side income lah kata kan. Tapi korang tak ada produk nak jual lagi. Blur blur nak jual apa kan tapi nak jugak menjual. 

Tak apa. Dalam bab ini, korang akan dapat tau 5 pihak yang korang boleh hubungi untuk dapatkan bekalan stok untuk korang jual di Shopee. Tak perlu pergi jauh jauh pun. 5 ni pun dah cukup.

3 Kaedah Niaga Tanpa Simpan Stok
Bagi korang yang baru baru nak berjinak berniaga secara online ni, rasanya bab ini paling penting. Kalau korang tak ada modal untuk beli dan simpan produk, nah bab ini korang kena hadam.

Ada 3 kaedah yang korang boleh gunakan untuk mula berniaga di Shopee yang tak memerlukan korang simpan stok. Tak payah fikir pasal mana nak cekau modal untuk mula berniaga dah.

Cara Jual Barang Di Shopee

Pembekal Dropship
Bagi korang yang nak mencuba berniaga di Shopee dan dalam masa yang sama tak ada modal untuk ambil stok, tak apa. Korang boleh cuba dropship dulu. 

Dropship ni maksudnya, korang cuma ambil order, lepas tu korang submit order tu ke pembekal dan pembekal yang akan uruskan pembungkusan serta penghantaran. 

Korang cuma perlu ambil order, bayar amount yang telah ditetapkan oleh pembekal dan tunggu barang sampai kepada customer. Tak payah pening pening kepala dah.

Kalau tak tau pembekal mana untuk dapatkan dropship ni, tak perlu risau. Dalam bab ini, penulis ada kongsikan pembekal dropship yang power dan yang boleh dipercayai. Pembekal ini ada lebih 100 000 produk yang korang boleh jual.

Teknik Tarik 1000 Follower Seminggu
Penting ke follower dekat Shopee ni? Mestilah penting sebab follower akan nampak aktiviti korang dekat timeline. Kalau korang tambah produk, follower akan dapat update. Kalau korang buat sale, follower akan nampak update. Dalam masa yang sama boleh trigger follower untuk beli barang korang sekali.

Dalam bab ini korang akan belajar teknik rahsia penulis macam mana dia dapatkan follower yang ramai untuk kedai Shopeenya dalam masa yang singkat. Teknik ni korang tak kan jumpa dekat tempat lain.

3 Buah Ebook Bonus Special

Selain daripada ebook Bisnes Shopee ni, korang akan dapat 3 lagi ebook bonus special secara percuma iaitu:
Cara Jual Barang Di Shopee
Bonus #1: Jual Produk Tanpa Pesaing
Dalam ebook Jual Produk Tanpa Pesaing ini korang akan belajar teknik macam mana nak buat kajian tentang produk yang mempunyai permintaan tinggi tapi kurang pesaing.

Bagi Fadzi, penting kot dua benda ni - produk mempunyai permintaan tinggi dan produk kurang pesaing - Sebabnya kalau produk tu banyak persaingan dengan seller lain atau kurang mendapat permintaan, macam sia sia korang jual. Tak balik untung.

Jadi korang kena belajar cara nak tau produk apa yang ada permintaan yang tinggi dan dalam masa yang sama kurang persaingan daripada seller seller di Shopee tu.
Cara Jual Barang Di Shopee
Bonus #2: 7 Cara Promosi Secara Percuma
Kalau dalam ebook utama Bisnes Shopee tu, penulis dan bagi 4 teknik promosi dekat Shopee kan. Dalam ebook bonus 7 Cara Promosi Secara Percuma ni pulak korang akan dapat lagi 7 teknik untuk promote kedai dan produk korang di Shopee.

Yang paling bestnya, kesemua 7 teknik ini tak memerlukan sebarang kos. Semuanya percuma. Betul, kesemua 7 cara promosi yang diberikan adalah percuma tapi tetap berkesan.
Cara Jual Barang Di Shopee
Bonus #3: Study Case: 2 Strategi Niaga Tanpa Modal Di Shopee
Ebook yang ni Fadzi rasa memang senang untuk korang faham sebab penulis guna real life story untuk tunjukkan pada korang macam mana untuk berniaga tanpa modal di Shopee.

Ada dua study case yang korang boleh baca dan hadam macam mana penulis cari pembekal, setup kedai, masukkan barang dalam kedai, uruskan order customer dan pastikan barang sampai ke tangan customer. Yang menariknya, penulis buat semua tu, tanpa keluarkan modal dan tanpa perlu simpan stok.


Extra Bonus - FB Group Support
Selain daripada 3 ebook extra bonus di atas, korang juga akan dapat access kepada Facebook Group Support. Dalam group ini, korang boleh tanya macam-macam lagi andai kata ada yang dalam ebook tu korang tak faham.

Kiranya penulis tak lah lepas tangan bila korang dah beli ebook ni. Kalau ada problem tak lah korang terkapai-kapai kan. Dan dalam masa yang sama, korang boleh berkenalan dan bertukar-tukar idea dengan peniaga-peniaga lain dalam group tu.

Sekarang ni Shopee adalah antara platform untuk jual barang secara online yang paling ramai orang suka pergi. Tak rugi kalau korang cuba berniaga dekat situ. 

Tapi nak berniaga pun kena ada ilmu. Dan salah satu ilmu tu korang boleh dapat dengan membaca ebook Bisnes Shopee ni. Info dan ilmu dalam ebook ni boleh membantu korang mula berniaga di Shopee dengan pantas tanpa perlu membuang masa, tenaga dan wang untuk mencuba dan mencari formula yang betul untuk mula berniaga di Shopee.

Kalau korang berminat nak baca ebook Bisnes Shopee ni, korang boleh klik dekat sini - eBook Bisnes Shopee.

Cara Jual Barang Di Shopee

Post a Comment

42 Comments

  1. Ye... Memang best berniaga di shopee.. LeYa baru je bermula jual barang di sini. Moga di tahun 2019 ni ada sinar dengan penjualan di shopee..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak macam shopee better dari platform lain kan

      Delete
  2. pernah tengok status di fb tentang bisnes shopee ni..mcm menarik..bukan sahaja untuk peniaga online sedia ada tp yg berminat nak mulakan perniagaan di shopee ni mmg menguntungkan..teruja pula hari tu tengok diorang punya testimoni hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan. Kalau saya ada produk pun saya nak berjual jugak di shopee.

      Delete
  3. Kalau la akak dapat berniaga kat shopee ni kan best kan...tapi nak mulakan kena betul- betul dalami ilmu, tak boleh main redah je kan...rasa macam nak cuba jugak la...

    ReplyDelete
  4. Saya pun berminat nak jual barang kat shoppee ni. Ok nanti saya akan tengok website yang ditunjukkan. 😄

    ReplyDelete
  5. great review.. it's great to hv a nice biz in shopee.. everything is going online nowadays.. hmm..

    ReplyDelete
    Replies
    1. I feel it's a great thing that everything is going online. Convenient

      Delete
  6. Good book. Will be very helpful for those who want to venture into shopee. Maybe I should give a try too.

    ReplyDelete
  7. alamak serious lah shoppeee dah ada ebook ! sesuai sangat untuk sesiapa yang ingin mulakan bisnes dalam tu dan sangat sesuai untuk ulat buku, Fira rasa fira dah patut cuba jinakkan diri dalam perniagaan sebab takkan nak harapkan gaji laki je kan hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye babe dah ada. Sesuai sangat jadi bahan bacaan kalau nak mula bisnes dekat shopee.

      Delete
  8. Wow.. this is interesting.. semua the books in BM only isit?

    ReplyDelete
  9. Nampak menarik sangat ebook ni. Rugi kalau tak grab satu ni. Shopee mmg marketplace yg bagus utk online seller

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. Ramai yang lebih percaya dekat shopee antara banyak banyak marketplace sekarang ni

      Delete
  10. menarik juga ya..tak pernah lagi berniaga kat shopee...ingat nak try la cuba sekali...mana tahu mampu menjana pendapatan sampingan yang masyuk hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba lah nanti ya kak ayu. Rasanya shopee setakat ni reliable for both seller and buyer

      Delete
  11. Nad ada pernah baca jugak satu ebook cara jualan dekat Shopee camni. Tapi nak prakrikkan tu agak susah hahah. Betul-betul kena focus, ada strategi, dan buat sehabis baik baru boleh pergi jauh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehhehe tak pe. Slow slow buat. InsyaAllah boleh

      Delete
  12. Haritu ad jugak intai2 business kt shopee. Tpi info tu very basic. Boleh la dptkan buku ni. Nk belajar selok belok meniaga through shoppee. Mana tahu i jadi jutawan shopee one day. hehehe

    ReplyDelete
  13. Nice sharing, dulu pun ada jugak jual barang kat shopee, tapi dah lama tak menjual, membeli pun tidak..:D. Memang baru2 ni ada jugak nak start semula..nampak gaya kena belajar cara2 nak dapatkan sales yang banyak

    ReplyDelete
  14. baguslah ada ebook perniagaan shoppee nie. boleh timba ilmu nak naikkan sales dan pengurusan perniagaan yg baik. sy sejak diperkenalkan dengan shopee, manjang asyik nak cek harga dekat shopee n beli. murah2 betul !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahha bahaya ni. Alang alang selalu check harga barang, apa kata check sales pulak dekat shopee hehehe

      Delete
  15. Nak try juga la jual brg2 preloved dekat sini... Dpt jugak jana duit kan... Hehhehhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada je yang jual prelove kak alia dekat shopee tu. Banyak

      Delete
  16. wow seems like shopee put a lot effort, marketing strategy and innovative planning to win the market share of online shopping. anyway seems like a good book for those seller to read.

    ReplyDelete
    Replies
    1. There's too many seller in shopee these days. We need to stand out to get more sales

      Delete
  17. kalau betul betul nak berniaga di shopee kena banyak mmbaca. sebab persaingan sangat sengit. ebook ni salah satu sumber yang bleh kita rujuk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. DAh makin ramai seller dekat shopee. And produk pun lebih kurang. Kene stand out kalau nak dapat sales banyak

      Delete
  18. bgusla ada ebook pasal berniaga dekat shopee..nad pun ada kedai dekat shopee, ada jual barang tapi tak jalan pun..ahaha..mungkin produk nad tak best..heehe..kene tengok juga buku ni ye..nad suka shopping juga dekat shopee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nad jual ape dekat shopee. Share sikit

      Delete
  19. Wah bagus lah buku ni ad juga kawan Yang business jual barang kat shopee . Boleh juga recommend dekat kawan-kawan business yanglain . Untuk lia juga kalau nak start business .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh share dengan dieorang lia. Buat panduan untuk naikkan sales

      Delete
  20. BAguslah ada buku panduan mcm ni...mudah utk kita berniaga online...mcm ni mesti nk kena download n study cara2 nk tambahkan side income..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. Nak berniaga memang semua orang boleh berniaga. Tapi nak start dengan maintain tu kena ada strateg. Lagi lagi bila dah ramai seller yang ada

      Delete
  21. Shopee ni memang berhantu betoi la.. kadang2 bukak tengok2 je tak sedar dan macam2 masuk cart hehehhe.. bagusla ada panduan mcm ni kena guide kadang2 kita kurang arif..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahha bahaya kalau jadi buyer dekat situ. Kalau jadi seller masyuk

      Delete