8 Idea Hadiah Menarik Untuk Bayi Baru Lahir Dari Raph & Remy

8 Idea Hadiah Menarik Untuk Bayi Baru Lahir Dari Raph & Remy | Fadzi kalau ada saudara atau kawan-kawan rapat yang baru lahirkan anak, kadang-kadang pening kepala fikir nak bagi hadiah apa dekat newborn baby diaorang.

Memang boleh bagi duit saja dan biar the parents decide nak beli apa dengan duit tu. Tapi sebenarnya Fadzi lagi suka kalau bagi hadiah yang boleh baby tu sendiri pakai dan kita nampak. Kan lagi seronok rasanya?

8 Idea Hadiah Menarik Untuk Bayi Baru Lahir Dari Raph & Remy

Gigih tau Fadzi Google idea hadiah menarik untuk newborn baby. Alang-alang dah Google, Fadzi kongsikan sekali dekat sini. Mana tahu korang pun tercari-cari idea untuk bagi hadiah kepada bayi baru lahir kan.

1. Organic Bamboo Baby Blanket



Korang boleh hadiakan newborn baby dengan selimut. Nampak simple je kan tapi kalau boleh pastikan selimut tu selamat dan selesa untuk dipakai baby.

Kalau Organic Bamboo Baby Blanket dari Raph & Remy ini, dia hypoallergenic. Kiranya selimut ini tak akan menyebabkan baby ada reaksi alergik. 

2. Personalised Hooded Towel & Mitt Set



Selain daripada itu, korang juga boleh hadiahkan bayi baru lahir dengan Personalised Hooded Towel & Mitt Set. Hooded towel ni nampak comel sangat kan untuk baby.

Yang bestnya, towel baby dari Raph & Remy ini bukan saja hypoallergenic. Tapi ia juga 3 kali lebih cepat menyerap air daripada kain cotton, antibakteria dan lembut sangat untuk kulit baby.

3. Personalised Teethers



Personalised Teethers ni boleh kira benda yang harus ada kalau nak bagi hadiah dekat baby. Teethers ni sangat-sangat membantu masa baby awal-awal tumbuh gigi.

Bukan sekali dua Fadzi kena gigit oleh anak-anak masa diaorang baby waktu dieorang gatal gusi nak tumbuh gigi tau. Dah lah sakit. So, baby teethers ni besar juga fungsi dia 😆😆

4. Bamboo Baby Swaddles 



Bamboo Baby Swaddles ni kain bengkung atau kain bedung. Gunanya untuk wrap kan badan baby supaya baby rasa selesa dan kurangkan refleks ‘terkejut’ atau ‘startle reflex’ mereka.

Material kain bedung perlulah sesuai. Macam swaddle dari Raph & Remy ini okay sebab dia lembut, hypoallergenic, anti bakteria, cepat serap peluh dan tahan lasak.

5. SootherBuddy Security Blanket



Korang pun boleh bagi SootherBuddy Security Blanket untuk baby yang baru lahir. Blanket macam ni lebih kepada nak bagi baby rasa selamat dan tenang.

Kira blanket ni macam transitional object, nak bagi baby rasa kurang takut bila ada di tempat yang baru dan asing bagi dieorang. Yang penting juga, design blanket ini selamat untuk newborn baby.

6. Knotted Gowns




First time tau Fadzi tau pasal Knotted Gowns ni. Ya Allah comel sangat gown ni. Baby tidur dalam gown ni pun nampak comel sangat. Yang ini sesuai untuk baby newborn 0 sampai 3 bulan.

Dekat hujung gown ni, bahagian kaki, tempat ikat tu, korang boleh personalised kan untuk letak nama baby. Ada 7 pilihan warna gown dan 4 pilihan warna untuk benang sulam nama baby. Korang pilih saja.

7. Baby Onesies


Baby Onesies! Favourite Fadzi. Nak nak pulak banyak pilihan warna. Rasa nak grab semua je tapi nasib baik anak-anak semua dah besar. Baby Onesies ini pun sesuai untuk baby 0 sampai 3 bulan.

Onesies dari Raph & Remy ni bagus tau. Sebab diaorang tak ada tag dekat belah belakang tengkuk baby tu. Bila baby pakai, diaorang pun rasa selesa je.

Diaorang ada 7 pilihan warna yang korang boleh pilih. Yang warna putih saiz xs. Paling kecil. Tapi jangan risau sebab onesies ni strecthable ikut badan baby. Diaorang akan rasa selesa je pakai. 

8. Newborn Essentials Collection



Tapi pada Fadzi, kalau korang memang dah tak ada idea sangatlah nak beli apa kan, Fadzi cadangkan korang beli je Raph & Remy Gift Set macam yang ini. Senang. Semua benda dah ada dalam satu set. 

Dekat Raph & Remy Fadzi tengok ada dalam 4 jenis gift set. Bila Fadzi tengok, Newborn Essential Collection ini rasanya yang paling menarik antara semua. 

Kiranya complete ada Baby Onesies, Knotted Gown, Swaddle, Mittens, Reversible Slouch Beanie, Baby Booties, Baby Socks, Canvas Tote Bag dan Gift Card.

Dengan Raph & Remy, korang juga boleh personalised kan baby gifts korang dengan nama baby newborn tu. Kan nampak lagi special kan? Nampak thoughtful sangat siapa yang bagi hadiah siap dengan nama baby tu terus.

Banyak lagi sebenarnya produk-produk yang boleh dipilih daripada Raph & Remy ni. Korang boleh pergi tengok dekat website diaorang dan tengok sendiri apa yang menarik untuk dipilih. Mesti rambang mata punya lah.


Lepas ni dah tak payah pening-pening kepala fikir nak bagi hadiah apa dekat baby newborn. Semua dah lengkap dekat Raph & Remy. Cuma perlu pilih, bayar dan tunggu hadiah dihantar. Mudah kan?


Post a Comment

4 Comments

  1. Replies
    1. Kan. Barang barang pun not bad quality nya

      Delete
  2. Assalamualaikum Fadzi Razak... terima kasih atas perkongsian ini.Kebetulan saya pun sedang mencari hadiah utk kawan yang baru jadi ibu.. seronok jugak servey pakaian baby..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam. Alhamdullilah dapat membantu :D

      Delete