5 Jenis Makanan Sihat Untuk Mudah Hamil

5 Jenis Makanan Sihat Untuk Mudah Hamil - Selalu jugak orang tanya aku macam mana nak cepat mengandung, macam mana nak senang hamil. Walaupun aku dah ada Aneeq, tapi aku bukan lah orang yang expert nak bagi tips-tips untuk cepat hamil. Aku cuma boleh cakap, pemakanan tu kena jaga sebab setiap apa yang kita makan tu memang mempengaruhi hormon dalam badan kita. Kebiasaannya memang aku amalkan susu kambing, kurma dan madu

Tips mudah hamil

5 Jenis Makanan Sihat Untuk Mudah Hamil

Antara makanan sihat yang korang boleh amalkan untuk tingkatkan kesuburan pasangan suami isteri adalah:

1. Produk Susu 

Susu memang kaya dengan kalsium. Itu semua orang tahu. Tapi, mungkin ramai yang tak tahu produk susu jugak boleh menghasilkan hormon kesuburan untuk mudah hamil. Produk susu yang aku maksudkan dekat sini bukan setakat susu lembu saja tapi termasuk juga susu kambing, keju, yogurt dan sebagainya.


2. Kurma

Buah kurma ni dah lama digunakan oleh masyarakat Timur Tengah untuk meningkatkan kesuburan pasangan suami isteri. Buah kurma ni mengandungi asid folik yang membantu pembentukan sel baru dalam rahim isteri. Bagi yang rasa tak boleh nak makan kurma, boleh campurkan susu kambing, kurma dan madu untuk dapatkan rasa yang lebih sedap. Nak senang sekarang dah ada Susu Kambing Kurma Madu.

3. Madu

Madu pun antara makanan yang dah lama diamalkan sejak turun temurun untuk senang mengandung. Madu dapat mencegah gangguan haid pada isteri serta menjadi tubuh badan sentiasa segar. Bagi suami pulak, madu dapat meningkatkan jumlah dan kualiti sperma dan mencegah daripada kemandulan. 

4. Kopi

Kopi ni lebih makanan sihat untuk suami. Kopi dikatakan boleh meningkatkan keaktifan sperma tapi korang perlu tahu yang kopi ni tak boleh diambil secara berlebihan. Sehari secawan pun dah cukup. Dan penting untuk kita minum kopi yang di'brew' daripada kacang kopi yang dipanggang. Kopi yang jenis ini agak mahal tapi kurang kandungan kafein.

5. Kekacang

Walnut, badam dan aprikot adalah antara kekacang yang korang boleh amalkan supaya cepat hamil. Kekacang jenis ini mengandungi omega 3 yang sangat baik dalam menjaga fungsi sistem reproduksi suami dan isteri. Ha, jangan suruh isteri je yang makan sorang-sorang, suami pun kena.

Tapi aku tau, kita semua ni busy sangat. Ada masanya memang tak sempat nak buat dan ambil makanan-makanan yang aku sebut dekat atas tadi lebih-lebih lagi bila nak blend susu kambing, kurma dan madu tu. So, dekat sini aku nak cadangkan korang ambil Set Ikhtiar Lazz bagi pasangan yang nak cuba hamil. Yang aku tengok dari testimoni dieorang, setakat Oktober 2016 ni, dah 118 pasangan yang berjaya untuk hamil dengan consume Lazz Susu Kambing ni. 

Set Ikthiar Lazz Untuk Kesuburan Suami Isteri

Dalam Set Ikthiar Lazz ni ada dua jenis produk iaitu:

Lazz Susu Kambing Kurma Madu

Lazz Susu Kambing Kurma Madu

1. Lazzcafe (Untuk Suami - Isteri pun boleh minum)
Dalam satu kotak Lazzcafe ni ada 20 sachet. Setiap pek mengandungi Susu Kambing Organik iaitu susu kambing yang tidak panas dan tidak hamis. Harga untuk sekotak adalah RM35.90.

Lazz Susu Kambing Kurma Madu

Lazz Susu Kambing Kurma Madu

2. Lazz Susu Kambing Kurma (Untuk Isteri)
Dalam satu kotak Lazz Susu Kambing Kurma ada satu pek berat 500g dalam bentuk serbuk. Satu pek ni boleh buat dalam 26 mug. Harga untuk sekotak adalah RM45.90.

Ikthiar untuk cepat hamil ni bukan bergantung pada isteri je. Suami pun kena lah jaga segala serba serbi termasuk pemakanan. Jadi, aku rasa elok sangat kalau diamalkan Set Ikhtiar Lazz ni supaya korang semua mudah untuk dapat anak.

Lazz Susu Kambing Kurma Madu

Lazz Susu Kambing Kurma Madu
Kepada peminat susu kambing jangan risau Lazz Susu Kambing jugak terdapat dalam Lazz Susu Kambing Asli yang sesuai diminum untuk semua lapisan umur dari bayi, kanak-kanak, remaja, dewasa dan warga emas. 

Aku dah cuba ketiga-tiga produk Lazz Susu Kambing ni dan aku paling suka Lazzcafe sebab rasa kopi bersama rasa susu kambing yang best. Bagi yang suka kan rasa susu kambing sebenar boleh dapatkan Lazz Susu Kambing Asli. Atau nak rasa campuran susu kambing bersama kurma, korang boleh dapatkan Lazz Susu Kambing Kurma. Aku sebenarnya tak berapa biasa sangat minum air susu kambing sebab biasanya akan bau hamis. Tapi ketiga-tiga produk dari Lazz ni aku suka dan ternyata boleh minum tanpa masalah bau hamis kambing. Tambahan lagi, produk ni adalah produk bumiputera Muslim dan dibuat daripada bahan-bahan yang 100% organik dan semulajadi tanpa campuran formula sintetik.

Kalau korang nak dapatkan maklumat lanjut pasal Lazz Susu Kambing ni, korang boleh tengok website, Facebook dan Instagram dieorang. 

InsyaAllah segala usaha kita Allah akan kurniakan dengan rezeki yang tak ternilai harganya. Kalau dah berjaya dapat kurniaan anak, jangan ambil mudah. Pastikan kita cukup ilmu untuk mendidik anak. Boleh juga korang dapatkan ilmu dalam mendidik dan membesarkan anak pintar dan cerdas

Post a Comment

3 Comments

  1. Perkongsian yang amat baik sekali..
    AM pun rasa nak cuba juga Lazz Susu Kambing nie..

    Posting terbaru AM
    Makanan yang boleh meningkatkan kualiti sperma


    Ikhlas Dari
    Along Misuari

    ReplyDelete
  2. mmg tgh amlkan susu laz ..

    doakan utk sy dpt zuriat

    ReplyDelete