5 Aktiviti Menarik Yang Boleh Dibuat Di Hujung Minggu

Hujung minggu selalunya aku dengan Zul akan keluar pergi jalan-jalan cari tempat makan baru (korang tengok je la tab Makan dekat atas tu,penuh dengan review makanan hehehe) atau cari aktiviti yang menarik untuk dibuat. Lately, lepas Aneeq ada, nak cari buat aktiviti tu agak susah sebab Aneeq kecil lagi. Leceh sikit. Tapi aku tetap buat list aktiviti apa yang boleh dibuat sementara nak tunggu Aneeq besar sikit, baru boleh pergi. So, dekat bawah ni aku senaraikan 5 aktiviti menarik yang boleh korang buat di hujung minggu.

5 Aktiviti Menarik Yang Boleh Dibuat Di Hujung Minggu  


Kidzania Kuala Lumpur
Kidzania Kuala Lumpur
Lokasi: The Curve, Mutiara Damansara
Harga: KidZania biasanya untuk kanak-kanak sahaja tetapi ini 22 dan 29 Ogos, orang dewasa dapat mengambil sebahagian daripada pengalaman pada RM48 (burung awal) dan RM58 (harga biasa).
KidZania Kuala Lumpur adalah sebuah keluarga pusat edutainment tertutup yang menawarkan pembelajaran dan hiburan pengalaman interaktif untuk kanak-kanak di bandar. Pengalaman KidZania adalah mengenai pengalaman hidup sebenar, memberi kuasa, semangat dan mendidik anak-anak melalui peranan-bermain.


District21
District21
Lokasi: IOI City Mall, Putrajaya
Harga: RM58/individu. Kanak-kanak dengan ketinggi bawah 90cm dan kurang upaya masuk percuma.
District21 adalah taman tema pengembaraan yang bertemakan Apocalypse. Terletak di sebuah atrium berhawa dingin, dalam IOI City Mall, Putrajaya. Terdiri daripada 11 tarikan dan 8 bilik fungsi, District21 menawarkan sebuah tempat yang ideal untuk fungsi pembinaan pasukan korporat dan kumpulan sekolah dan majlis hari jadi.


Flight Simulator
Flight Simulator
Lokasi:  eCurve shopping mall, Mutiara Damansara
Harga: RM98-280 bergantung pada pakej 
Sebuah simulator penerbangan yang mana korang dapat mengalami perkara yang paling dekat dengan terbang kapal terbang. Seorang juruterbang terlatih akan berada di sana untuk membimbing korang dan rakan-rakan korang melalui langit Malaysia.

Paintball
Paintball
Lokasi:
Semak dalam talian untuk kedai paintball tempatan yang terdekat
Harga: Bergantung kepada jumlah orang dan jumlah kapsul yang digunakan, harga adalah di antara RM15-60 (lebih murah jika anda mempunyai gear anda sendiri)
Paintball adalah satu aktiviti kumpulan di mana pemain bersaing untuk menghapuskan lawan dengan mengetag dengan kapsul yang mengandungi pewarna larut air dan yang mempunyai kulit luar gelatin dengan penanda paintball.


Flyboarding
Flyboarding
Lokasi: Putrajaya
Harga: RM250-400/individu bergantung pada pakej
Sejenis jetpack air melekat pada kraf air peribadi (PWC) yang membekalkan dorongan untuk memacu Flyboard melalui udara dan air.

Yang aku senaraikan ni antara 5 yang paling gila aku nak cuba. Sebenarnya ada lagi aktiviti yang rare aku tak pernah dengar lagi. Kalau korang berminat nak tau apa benda aktiviti lain yang rare tu, atau korang nak tau lebih lanjut pasal aktiviti-aktiviti yang aku dah senaraikan dekat atas ni, korang boleh baca deka sumber yang aku dapat ni -> 9 Aktiviti Menarik Yang Harus Dicuba Orang Malaysia.

 


Post a Comment

0 Comments