5 Tasty & Affordable Western Food Places in KL

5 Tasty & Affordable Western Food Places in KL | Makanan western dah tak asing lagi di Malaysia. Selain daripada selera kampung, Fadzi sendiri memang suka dengan makanan western.

Bagi Fadzi, makanan western rasanya lebih unik. Dan nak mencari restoran-restoran yang menyediakan makanan western yang betul-betu sedap dan menepati citarasa Fadzi agak mencabar. 

5 Tempat Makan Western Yang Sedap Dan Mampu Milik Di KL

Dalam entry kali ini, Fadzi nak kongsikan dengan korang 5 tempat makan makanan western yang bukan saja sedap di mulut tapi sedap juga untuk poket korang.


Murni Discovery, Bukit Jalil

Dalam banyak-banyak kedai makan makanan barat yang mampu milik di Malaysia, Fadzi rasa Murni Discovery adalah yang paling banyak pilihan dan sedap. 


Murni Discovery, Bukit Jalil

Yang buat Fadzi rasa best dekat Murni Discovery ini adalah ada pelbagai kombinasi menu yang korang boleh pilih. Sama ada nasi dengan chicken chop, pasta dengan lamb chop atau mee dengan beef steak, semuanya ada.

Kalau order air minuman pula, jangan terkejut dengan nama-nama air yang ada. Nama-nama minuman yang diaorang letak memang rare. I Love You, I Kiss You dan Don't Love Me. Jangan sampai tersipu malu pula nak order ye hehe. 

Charlie’s Cafe, Taman Bukit Desa

Kalau nak rasa the best chicken chop in KL, korang boleh cuba pelbagai variasi menu chicken chop yang ada di Charlie's Cafe. Menu chicken chop di sini memang famous dan harga untuk satu set menu ini pun not bad.

Tapi yang tak nak makan chicken chop, ada juga pilihan menu lain yang tak kurang hebatnya seperti laksa, nasi lemak serai wangi, pelbagai jenis kek dan homemade gelato. 


Charlie’s Cafe, Taman Bukit Desa

Fadzi baru tau yang owner cafe ini dapatkan semua bahan-bahan mentah untuk memasak daripada komuniti orang asli di Malaysia. Bagus kan? Tapi yang lebih bagus, Charlie's Cafe juga buat satu konsep program yang mana korang boleh derma RM5 dalam bentuk resit. 

Resit tu nanti boleh digunakan oleh mana-mana orang yang kurang berkemampuan untuk makan dekat cafe ini. Konsep macam ini jarang-jarang nak ada di Malaysia tau tapi dekat Charlie's Cafe ada!

Eye’s Steak, Bazaria Pantai

Makanan western biasanya agak mahal kan. Tapi kalau korang mencari tempat makan western yang betul-betul murah, korang boleh cuba hidangan di Eye's Steak. 


Eye’s Steak, Bazaria Pantai

Harga makanan barat di sini bermula daripada RM5.90. Mana nak dapat harga western food semurah ini. Tapi korang jangan pandang sebelah mata. Pilihan menu di sini pun boleh tahan banyak juga.

Dengan tagline "Rasa Restoran, Harga Kedai" poket korang tak koyak punyalah bila datang sini.

Top Steak House, Sungai Besi

Top Steak House memang antara pilihan yang korang boleh cuba kalau nak makan makanan barat. Specialty diaorang adalah sos black pepper yang disediakan bersama-sama chicken chop mereka.


Top Steak House, Sungai Besi

Selain itu, ada juga makanan Korea, Itali dan Mexico untuk memberikan kelainan kepada steak house ini berbanding dengan restoran-restoran makanan barat yang lain. 

Bagi korang yang mementingkan aspek halal, tak perlu ragu-ragu nak makan dekat sini. Top Steak House merupakan kedai makanan barat yang diusahakan oleh orang Melayu Islam Malaysia dan pekerja-pekerjanya semua beragama Islam.

Big Brother, Kota Damansara

Rata-rata orang yang pergi makan dekat Big Brother akan cakap portion makanan dekat sini besar! Macam nama dia juga Big Brother. Tapi harga menu di sini masih mampu milik lagi.

Big Brother, Kota Damansara

Selain itu juga, ramai yang cakap menu western food Big Brother sedap dan tahapnya hingga boleh dibandingkan dengan restoran-restoran western yang ternama. Tapi dengan harga yang sedikit lebih murah. Berbaloi sangat tu. 

Sebenarnya Fadzi dah jarang-jarang nak makan dekat luar sekarang ni. Lebih selesa masak di rumah dan makan dengan anak-anak. Tapi kadang-kadang tu kan, rasa macam mengidam jugak nak makan western food.

Nak cari western food near me tak susah pun. Belambak ada area dekat-dekat dengan rumah Fadzi. Cuma nak pergi keluar rumah tu memang tak kuasa lah rasanya bila ada anak-anak kecil ni. 

Tapi bila datang mengidam nak makan macam-macam benda mengalahkan orang pregnant, Fadzi lebih prefer order makanan online delivery je contohnya melalui Malaysia Delivery dari FoodPanda.

Rasa macam senang sikit. Jimat masa, jimat tenaga dan kadang-kadang tu jimat duit juga sebab boleh guna promo code. 

Anyway, korang ada nak suggest tempat makan western yang best best lagi tak? Nak cuba juga nanti. 




Post a Comment

3 Comments

  1. antara dalam senarai ni, Murni Discovery tu akak pernah cuba. okey gak menu-menu dia. Kalau rajin, keluar pi cari makan. kalau malas, Food Panda kan ada. Untung duk area KL ni, Food Panda cover semua tempat. hehe.

    ReplyDelete
  2. Wow sedap2 Makanan Kat Malaysia Ni. Macam mana Lah mama x gumuk mcm Ni hihi

    ReplyDelete
  3. Kenapa semua pun x penah try ni. Rugi betul I tau. Hahaha

    ReplyDelete