EasyStore - DIY eCommerce Website Murah Dan Mudah

Lately aku rasa hidup aku macam hectic sangat sebab nak handle anak kecil, nak spend time dengan family, nak siapkan assignment, nak pergi kelas, nak siapkan kerja dan nak handle bisnes online aku. Kadang-kadang rasa tak terkejar nak buat semua benda nak nak lagi bila ramai sangat yang whatsapp nak order dan beli barang. Tak larat sebenarnya nak layan customer tapi aku rasa tak sedap hati selagi nak setel reply whatsapp customer dan ambil order.
DIY online shopping cart 

EasyStore – Online Store and Shopping Cart Solution 

Tapi baru-baru ni aku ada baca pasal EasyStore – Online Store and Shopping Cart Solution ni. EasyStore ni adalah satu tool untuk online seller guna untuk buat eCommerce website atau senang panggil online shop yang macam Lazada, Zalora dan macam-macam lagi tu dengan cepat, mudah dan murah. Yang paling best, korang tak perlu nak upah sesiapa pun buat online shop korang ni sebab korang boleh buat sendiri. Tak perlu tahu coding pelik-pelik pun.

Kelebihan menggunakan EasyStore

Aku dah pun cuba guna EasyStore ni. Ada 3 main point yang aku suka sangat pasal EasyStore.

DIY online shopping cart

1. Kos Rendah

Harga untuk buat online store sendiri guna EasyStore ni berpatutan dan berbaloi. Harga domain pun dah termasuk sekali. Tak perlu keluar duit untuk upah orang lain untuk bina online store korang sebab EasyStore ni mudah sangat digunakan. Kita yang tak ada basic coding pun boleh bina online shopping cart sendiri. 
  

2. Senang Digunakan

EasyStore ni serius aku cakap senang nak dibina

DIY online shopping cart

1. Buat akaun
2. Setup online store korang.
3. Upload gambar produk dan taip keterangan produk
4. Customized online store korang
5. Pilih cara pembayaran
6. Setup zon penghantaran dan fee
7. Kongsikan online store korang dengan semua orang di Facebook 

Waktu aku ada masalah untuk setup online website aku dulu, aku terus tanya customer service dieorang dekat ruangan chat. Yang syoknya, customer service dieorang ada 24/7. Even korang ada masalah dengan online shop pada waktu malam pun, dieorang ada untuk cuba selesaikan masalah  korang tu.


3. Proses Yang Ringkas

Nak uruskan online store guna EasyStore ni sangat mudah. Setiap kali ada pesanan dari online store ni, korang akan dapat SMS dan email. Dan untuk kemaskini status pesanan pembeli, cuma guna satu klik saja.

Selain daripada boleh kemaskini pesanan pembeli, nak uruskan produk dan stok pun sangat senang kalau guna EasyStore ni. Setiap jumlah stok akan dikira secara automatik dan kalau stok korang dah sikit, korang akan dapat email untuk bagitahu stok tu dah berkurangan.

Kalau nak tambah plugin atau alat pemasaran lain seperti MailChimp, Skype, Baucer Promosi dan Whatsapp pun sangat mudah dan senang nak integrate. Klik klik klik dah siap. Tak perlu main-main dengan coding cacing-cacing tu. :D 


Pakej Dan Harga EasyStore

EasyStore ni ada dua pakej iaitu Pakej Basic dan Pakej Plus.

DIY online shopping cart

Pakej Basic

Dalam Pakej Basic EasyStore ni, korang Cuma perlu bayar RM39 sebulan. Dengan Pakej Basic ni korang tak akan dikenakan sebarang caj transaksi. Korang boleh letak sebanyak 1000 jenis produk dalam EasyStore eCommerce website korang dan korang boleh upload gambar dan macam-macam jenis fail ke dalam website ni sampai 100GB! Besar tu.  Ada lagi, selain itu, korang jugak akan dapat nama domain secara percuma dan korang akan dapat semua ciri-ciri standard untuk setkan kedai online, pengurusan yang mudah dan integrasi dan pengembangan dengan media sosial, SEO, Facebook store, Mailchimp dan macam-macam lagi.

Pakej Plus

Untuk Pakej Plus pula, hanya dengan tambahan RM30 daripada Pakej Basic iaitu RM69 sebulan, lebih banyak ciri-ciri menarik dan memudahkan operasi online store korang akan dapat. Tiada caj transaksi, bilangan produk dan gambar serta simpanan tanpa had, nama domain percuma dan dapat semua ciri-ciri standard untuk online store. Dalam Pakej Plus ni terdapat ciri-ciri tambahan yang tak ada dalam Pakej Basic iaitu Baucer Promosi, Pengiraan Masa Diskaun dan Kumpulan Pelanggan. Dengan ciri-ciri tambahan ni, lebih mudah untuk menguruskan online store korang.

Ciri-ciri Standard Online Store EasyStore 

Mesti korang tertanya-tanya apa ciri-ciri standard yang aku ada sebutkan dalam Pakej Basic dan Pakej Plus di atas tadi kan. Okay, kalau korang nak tau, ciri-ciri standard bagi sesebuah online store adalah kebolehan untuk setkan kedai online, pengurusan yang mudah dan kebolehan untuk integrasi serta mengembangankan online shop korang.  

DIY online shopping cart

Yang aku paling suka pasal EasyStore ni, korang boleh bayar bulan-bulan. Jadi, kalau korang baru mula buat online bisnes, korang boleh cuba dulu dalam satu ke dua bulan. Kalau rasa EasyStore ni tak sesuai dengan jiwa korang, korang boleh terminate kan saja. Tak rugi pun sebab korang bukannya bayar untuk setahun terus. 

Tapi, kalau korang nak ambil Pakej Basic atau Pakej Plus ni untuk setahun pun boleh jugak. Kalau korang ambil untuk setahun, korang akan jimat sebanyak 16% dengan pelan tahunan EasyStore.

Fuh, dah lama aku tak taip entri panjang macam ni. Kalau entro panjang macam ni, maksudnya benda yang aku share ni memang aku sangat rekemen pada korang semua nak nak lagi pada yang ada jual barang secara online. 

Bagi aku, EasyStore ni sangat-sangat memudahkan korang untuk berjual beli secara online. Korang boleh tinggalkan saja online store korang bagi dia buat kerja. Korang cuma perlu promote sikit-sikit (kalau tak nak pun tak apa sebab Easystore dah pakai SEO) dan selebihnya bagi online store korang yang buat kerja – ambil order, ambil bayaran, kira stok. Korang duduk rumah tunggu order datang dan pos kan saja. Untung sangat kan. Tak payah berpenat lelah dah. Korang pun lebih ada masa untuk buat kerja lain.

Kalau korang nak cuba EasyStore secara percuma pun boleh sebab diaorang ada bagi peluang untuk semua orang cuba EasyStore ni secara PERCUMA selama 7 hari. Apa lagi, peluang keemasan ni. Nah, cuba free trial korang dekat butang di bawah ni. 

DIY online shopping cart



Post a Comment

10 Comments

  1. Pernah juga survey easystore ni.. Tak berkesempatan lagi nak buat...

    ReplyDelete
  2. Good service. I am going to try it out soon.

    ReplyDelete
  3. Saw another blogger blogged about it, seem a great website =)

    ReplyDelete
  4. Easy store is easy and convenient to use, wish to have the promotion price again.

    ReplyDelete
  5. Just now read same post from another blogger. Looks like a good website.

    ReplyDelete
  6. Want to try do use website soon...saw a lot of good review from this website ~

    ReplyDelete
  7. I tried before!!! this platform really easy to handle!!

    ReplyDelete
  8. Thanks for the infor, first time get to know about this site.

    ReplyDelete
  9. it seems many people are setting up store since it's so easy to do so online

    ReplyDelete
  10. huhu. syg card debit prob nk transfer...

    ReplyDelete