Restoren Makanan Laut Intan Cherating Pahang

Tempat Makan Di Cherating Restoren Makanan Laut Intan | Kalau stay dekat tepi pantai tapi tak makan seafood, rasanya tak lengkap kan? So, since hari ketiga trip 14 Hari Keliling Semenanjung Malaysia tu kiteorang duduk dekat hotel di Cherating, kiteorang pun pergi makan seafood di Restoren Makanan Laut Intan yang terletak tak jauh dari hotel kiteorang tinggal.  

Menu Restoren Makan Laut Intan. Kedai makan ni dekat je dengan sebelah pantai. Terasa lah jugak angin menderu masuk ke dalam kedai tu. Kedai ni, dia buat tinggi sikit dari aras tanah. Kalau tak silap aku lah kan, keseluruhan kedai ni buat daripada kayu melainkan tangga untuk naik. 



Antara menu dan harga yang ditawarkan di Kedai Makanan Laut Intan. Bagi aku, harga makanan dekat sini mahal. Total kesemua makanan yang aku makan dekat sini RM79.50. 

Big bos acah-acah nak order. Aneeq ni bila makan, dia nak makan sendiri. Tak nak orang suap. Amboi sangat. Kadang-kadang tu tak nak duduk diam dalam baby chair. 

Siakap tiga rasa. Rasa kuah dia okay tapi ikan dia macam tak fresh. Tak ada rasa manis dari ikan tu sendiri.

Lauk lain yang kiteorang order adalah sotong celup tepung dan sayur campur. Sotong celup tepung tu not that good. Angah aku cakap lebih banyak tepung dari sotong.

Ini lah dia Restoren Makanan Laut Intan tu. Waktu kiteorang pergi sini hari tu, tak ramai orang sebab weekdays. Tengok kan, kedai dia buat dari kayu. Old school sangat. Kalau kat KL ni mesti orang cakap hipster. 

In case korang datang sini on weekdays dan nak cari makan, boleh datang ke Restoran Makanan Laut Intan ni. Aku ada bagi alamat dan direction dalam Google Maps. Tapi kalau korang datang weekend, aku akan rekemen korang untuk pergi cari seafood dekat tempat lain. Maybe korang boleh dapat seafood yang lebih fresh dengan harga yang lebih murah.

Alamat & nombor telefon:
Restoren Makanan Laut Intan
Lot 995, Kampung Inn Cherating Lama,
26080 Cherating, Kuantan, Pahang
017 926 6545  

Google Maps


Travel tips: 
Sebelum travel, korang Google lah tempat-tempat makna yang glamor dekat sesuatu tempat yang korang nak pergi tu. Rugi kalau dah sampai satu-satu tempat tu tapi tak cuba makanan yang hot dekat sana.

Nak baca pasal next trip? Ada 9 negeri lain lagi yang aku tak habis cerita. Jom baca dekat sini - Travelogue 14 Hari Keliling Semenanjung Malaysia. (Link entry akan diupdate dari semasa ke semasa).


Post a Comment

1 Comments

  1. Nampak macam sedap ikan tu tapi tak berapa fresh pulak eh. Nani dalam tiga minggu lagi kot nak ke sana. Heheh :)

    ReplyDelete