25 Blogger Mom Malaysia Yang Patut Difollow

25 Blogger Mom Malaysia Yang Patut Difollow | Fadzi memang suka baca blog-blog blogger mom dekat Malaysia. Banyak benda yang boleh belajar daripada blog-blog diaorang ni. 

Lagi satu, mungkin sebab sama-sama title Mak kan, jadi bila baca blog diaorang, rasa boleh relate dengan apa yang diaorang alami. Boleh rasa kegembiraan dan kesedihan diaorang sekali.


 25 Blogger Mom Malaysia Yang Patut Difollow

25 Blogger Mom Malaysia Yang Patut Difollow

Kali ini Fadzi nak kongsikan 25 blogger mom yang patut korang follow. Sebabnya? Kesemua mereka ini berkongsi macam-macam cerita dari parenting, resepi, aktiviti untuk anak dan tips membesarkan anak-anak.

1. Azlinda Alin (www.azlindaalin.com)
Blog Kak Linda ni memang padat cerita tentang family dia terutamanya tentang aktiviti anak-anak. Fadzi suka tengok Kak Linda selalu dengan family dia pergi ke sana ke sini buat macam-macam. Tips pasal parenting pun banyak sangat Fadzi belajar dekat sini.

2. Maria Firdz (www.mariafirdz.com)
Kalau korang nak cari blog yang boleh dikira 1 stop center, korang masuk je blog Kak Maria. Macam-macam korang boleh baca daripada content resepi, travel, teknologi, bisnes dan yang paling terkesan bila Fadzi baca blog Kak Maria adalah bab-bab agama.

3. Afizah Abd Rahman (www.fizarahman.com)
SuperMOM Kak Fiza banyak bercerita pasal persediaan persekolahan anak-anak dan aktiviti sekolah. Artikel resepi pun banyak kalau korang nak cuba memasak. 

4. Eswati Azni Jaafar (https://modernmumthingy.com)
Bila baca blog Kak Azni, seronok aih. Dari tips parenting, travel sampailah beauty, semua ada. Tapi yang Fadzi kagum sangat dengan Kak Azni ni, dia ada kerjaya yang hebat iaitu seorang UX Designer. Bukan calang-calang orang Kak Azni ni.

5. Fadzi Razak (www.fadzirazak.com)
Blog Fadzi ni sesuai sangat untuk dijadikan bacaan golongan housewife yang teringin nak cuba cari side income daripada rumah sambil-sambil jaga anak-anak. Selain itu ada juga macam-macam tips pasal parenting, petua rumah dan dapur, resepi serta aktiviti me-time untuk mak mak.

Blog Fadzi juga ada bercerita pasal hobi yang boleh menjana pendapatan untuk golongan mak-mak contohnya hobi ambil gambar guna phone, menulis, melukis dan buat video content.

6. Alia Farhan Said (www.aliafarhan.com)
Fadzi suka baca Blog Kak Alia mula-mula sebab artikel travel pergi Australia. Eh eh bukan main detail dia cerita. Lepas tu terjebak artikel resepi Kak Alia pulak. Lepas tu terjebak pulak dengan artikel organization rumah.

7. MrsPip B'one (www.mrspip.com)
Mrs Pip ni dulu engineer tau. Tapi sanggup tinggalkan kerjaya yang hebat untuk jadi ibu kepada anak-anak. Artikel dalam blog Mrs Pip banyak yang Fadzi boleh relate nak nak lagi artikel berkenaan dengan housewife.

8. Siti Awadah (www.sishawa.com)
Blog Sis Hawa ni Fadzi suka baca sebab ada banyak kompilasi resepi-resepi yang menarik untuk dibuat. Kalau rasa nak cari idea untuk memasak, terus je ke blog ini untuk cari resepi apa yang nak buat. Pilih je sebab ada banyak kan.

9. Junaidah Mohit (www.ajumohit.com)
Kalau korang ada anak-anak yang bersekolah, korang bacalah Blog Kak Ajue ni. Banyak betul cerita Kak Ajue pasal sesi persekolahan anak-anak Kak Ajue selain daripada tips blogging dan travel.  

10. Shahada Fauzi (www.shahadafauzi.com)
Jangan tak tahu. CikSha ni nampak comel je kan. Tapi sebenarnya CikSha seorang ibu yang bekerja dari rumah. CikSha ada buat servis design. Kalau ada yang berminat untuk dapatkan servis design, boleh contact CikSha.

11. Nor Azlina Mohd Ali (www.ehbelogaku.com)
Blog Eh Blog Aku ni pun Fadzi suka sebab kebanyakan entrinya berkenaan dengan cerita family dan kehidupan pasal housewife. Bila dah sama-sama housewife kan, baca cerita Kak Azlina mesti boleh relate sedih gembira dia.



 25 Blogger Mom Malaysia Yang Patut Difollow

12. Siti Rohaida Yusof (www.kisahsidairy.com)
Dalam Blog Mommy Eda ni pulak korang boleh jumpa resepi-resepi makanan yang sedap-sedap dan tips-tips parenting. Tapi yang paling best, Mommy Eda ni ada jual buku-buku dan permainan untuk budak-budak tau. Kalau korang nak beli buku atau permainan budak-budak, tanya je Mommy Eda.

13. Cahaya Hayati nak join (www.yatizul.com)
Dalam Blog Yati ni macam-macam korang boleh jumpa. Dari tips parenting, resepi dan review. Banyak juga Yati review barang-barang kosmetik yang apda Fadzi memang bagus sebab ramai yang sebelum nak membeli barang baca review dulu kan.

14. Izarra Qistina (www.ummizarra.com)
Ni salah seorang blogger yang Fadzi pernah jumpa real life. Alahai sweet sangat orangnya. Cantik pun cantik. Sesuai sangat dengan topik dalam blog Nora ada cerita pasal pelbagai jenis petua kesihatan dan kecantikan untuk wanita selain daripada tips-tips parenting. 

15. Chinta ARtie (www.kakgojes.com)
Blog Kak Gojes (KG) sesuai sangat untuk korang yang nak cari cerita yang macam-macam. Dari artikel resepi, isu semasa, travel dan ilmu baru. Bila baca blog KG, banyak benda baru yang Fadzi tau. 

16. Noor Liza (www.mrsliez.com)
Kalau korang suka memasak, silalah follow blog Kak Liez ni. Suka Fadzi tengok artikel resepi Kak Liez tau. Macam-macam jenis makanan yang Kak Liez suak masak dan share dalam blog.

17. Fuzy Rahamah Hamid (www.iamfuzy.com)
Kak Fuzy lagi seorang blogger yang Fadzi pernah jumpa face to face. Ya Allah peramah sangat orangnya. Terus boleh berborak macam kenal lama. Blog Kak Fuzy pun penuh dengan tips parenting, resepi, kesihatan dan kecantikan.

18. Shamiera Osment (www.shamieraosment.com)
Blog Ami banyak cerita pasal aktiviti Ami dengan anak-anaknya. Eh meriah tau ada 4 orang. Anak-anak Ami uiii lawa-lawa macam muka ada mix. Suka tengok. 


19. Khalisah Hazrina (https://www.khalisahazrina.com)
Blog Lisa ni pun blog yang mana-mana mak mak boleh relate bila baca. Banyak entri pasal persediaan mengandung, pemakanan anak, aktiviti untuk anak-anak. Tapi yang wajib mesti ada resepi hehehe. Nama pun mak mak kan.

20. Mimi Azirah (www.mimiazirah.com)
Blog Mimi pula penuh dengan resepi, pengalaman semasa mengandung, aktiviti untuk anak-anak dan ada juga review barang-barang yang Mimi pakai. Fadzi memang suka baca review orang ni nak tahu barang yang dipakai tu berbaloi untuk beli atau tidak.

21. Aida Hanafiah (www.adianiez.com)
Blog Aida ni pula Fadzi suka baca pasal Kak Aida selalu bersama-sama dengan anak-anak pergi travel dan pergi keluar makan-makan. Bila ada anak-anak yang dah besar ni, mestilah entri banyak kepada persediaan persekolahan dan aktiviti anak-anak. Tak lupa, entri resepi mesti ada sekali. Mak mak kan hehe.

22. HaFiza AizZawa (fizaizawa.com)
Sekarang ni orang yang main blog dah jarang nak cerita pasal personal. Tapi entahlah kenapa Fadzi lebih suka baca blog-blog personal macam Blog Fiza ni. Cerita dalam blog Fiza banyak pasal anak-anak, keluarga dan resepi. Bila baca, rasa macam lebih kurang saja pengalaman membesarkan anak-anak ni.

23. Shalimar Mohd Yusof (www.shalimaryusof.com)
Blog Shalimar kebanyakan bercerita tentang resepi, aktiviti dengan anak-anak dan persediaan anak-anak ke sekolah. Tapi yang rare sikit pasal Blog Shalimar ni sebab ada cerita pasal Agensi Anti Dadah. Wahhh, teruja weh baca bab tu.


24. Nurul Sakinah (www.apekinah.com)
Blog Kinah selalu cerita tentang review makanan di samping cerita Kinah dengan anak-anak. Kalau tengok gambar-gambar makanan yang Kinah ambil, memang menarik dan boleh buat terliur.

25. Zaidalifah Aisheteru (www.bondezaidalifah.com)
Blog Bonde ni pun menarik jugak. Banyak tips parenting yang korang boleh dapat. Artikel travel dan ilmu keagamaan pun ada jugak Bonde selit dalam blog Bonde.

 25 Blogger Mom Malaysia Yang Patut Difollow

Inilah antara blogger mom Malaysia yang Fadzi rasa korang patut follow. InsyaAllah adalah sedikit sebanyak benda kekeluargaan yang korang akan dapat daripada baca blog diaorang nanti.

Korang ada blogger mom lain yang korang follow tak? Kalau ada, share sikit dekat komen di bawah. Fadzi nak tau jugak. Boleh tambah list dekat atas ni.


Post a Comment

18 Comments

  1. Blog ni pn xkurang hebatnya...cikguzim fllow ya salam kenal

    ReplyDelete
  2. Wow..Fadzi pun blogger yg hebat dgn 2 hero..blogger mom juggling between blogging dan keluarga..kita hebat hehee

    ReplyDelete
  3. suka baca blog mommy2 tu semua. Banyak ilmu yang boleh dipraktik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Banyak benda yang kita boleh belajar daripada perkongsian orang lain

      Delete
  4. Terima kasih kongsi. Pertama kali singgah di sini 🙋🏻

    ReplyDelete
  5. blogger2 hebat smua..nak follow la nnti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sila sila Ida. Banyak cerita menarik yang dieorang selalu tulis

      Delete
  6. muka anak ami mix melayu cina..walaupon melayu 22 nya..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Family ami tak de mix chinese ke yang lain-lain? Haa, muka cecomel je semua anak anak ami

      Delete
  7. Sebelum ini kenal fadzi kat FB jer.. kita done follow sini juga.. tahniah semua 25 blogger mommy termasuk Fadzi.. korang semua hebat..

    ReplyDelete
  8. thanks fadzi untuk entry ni...moga diperluaskan rezeki untuk fadzi sekeluarga.

    ReplyDelete
  9. seronok kenal ramai mommy blogger di malaysia ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak yang kita belajar baca blog blogger mom ni kan

      Delete