4 Jenis Produk Yang Boleh Menghilangkan Parut Dengan Berkesan

Dulu masa aku kecik-kecik, aku rajin kutip anak-anak kucing tepi jalan bawak balik rumah. Lepas tu, tak pasal-pasal aku asyik kena gigit dek kutu kucing. Bila dah kena gigit tu, penuh kaki aku dengan parut-parut kesan gigitan kutu kucing.

Waktu tu, aku kecil lagi. Aku hanya mampu sapu parut-parut durjana tu pakai minyak gamat je. Hahahha. Sedih tak? Parut-parut tu nak hilang punya lah lama. Adalah dalam setahun kot. Gigih aku tiap-tiap malam sapu minyak gamat sampai busuk bau cadar katil. Rupa-rupanya sekarang ni banyak gila produk-produk yang boleh menghilangkan parut dengan cepat dan berkesan


4 Jenis Produk Yang Boleh Menghilangkan Parut Dengan Berkesan

 

Azanis Scar Serum

1. Azanis Scar Serum

Azanis Scar Serum dijamin bantu memudarkan apa saja jenis parut seawal 3 minggu, tanpa bahan kimia merbahaya. Diaorang ni siap dengan jaminan kalau tak berkurangan parut korang bila dah habis satu botol, korang boleh claim balik duit korang tu. Dengan syarat, korang memang dah pakai habis satu botol.

Yang menariknya tentang Azanis ni, dah banyak testimoni daripada pengguna-pengguna Azanis cakap produk ni memang berbaloi untuk dicuba. Selain daripada cepat dan berkesan, harga satu kotak Azanis ni memang mampu milik. Tak macam serum-serum lain yang agak mahal di pasaran sekarang. Dan kalau jenis ubat parut yang murah pulak, hampir kesemuanya jenis krim yang melekit-lekit. 

Seawal 3 minggu saja, parut di badan atau muka korang akan menjadi semakin pudar dan akhirnya hilang terus. Dan yang paling penting, produk Azanis ni diformulasikan tanpa menggunakan bahan kimia yang merbahaya.

Azanis Scar Serum ni boleh digunakan untuk menghilangkan parut akibat kemalagan, parut jerawat, masalah renggangan kulit, warna kulit tidak sekata, penuaan kulit dan juga masalah kulit kering.

Mederma

2. Mederma

Mederma menghidrat kulit untuk membantu mencegah stretch mark dan secara klinikal terbukti untuk meningkatkan penampilan stretch mark yang sedia ada. Ia adalah krim formula berkhasiat yang menggabungkan gabungan unik bahan-bahan, termasuk ekstrak proprietari botani Cepalin, asid hyaluronik, dan ekstrak centella asiatica tumbuhan.

 
Bio Oil

3. Bio Oil

Bio-Oil adalah minyak pakar penjagaan kulit yang membantu memperbaiki penampilan parut, kesan regangan dan tona kulit tidak sekata. Ia juga berkesan untuk penuaan dan kulit kering.

Dermatix

4. Dermatix

Dermatix digunakan untuk merawat dan mengurangkan parut dengan berkesan. Ia secara klinikal terbukti untuk melembutkan, meratakan dan melicinkan parut, melegakan gatal-gatal, sakit dan ketidakselesaan yang berkaitan.


Azanis Scar Serum Jadi Pilihan Utama Menghilangkan Parut 

Dalam banyak-banyak ubat parut yang aku senaraikan dekat atas ni, aku pernah pakai Bio Oil dan Azanis Scar Serum. Antara kesemua ubat parut yang pernah aku guna, Azanis ni memang serasi dengan kulit aku. Untuk parut hitam dan nipis yang baru, dalam seminggu dia dah start pudar. Untuk parut timbul dan yang lama pulak, ambil masa sikit lah dalam sebulan macam tu. 

Aku suka Azanis lagi sebab dia cepat serap dan tak berminyak sangat. Bila sapu pada kawasan parut, rasa macam panas-panas suam sikit. Satu botol 15ml tu boleh pakai sampai sebulan sebab serum ni kita sapu nipis je pada bahagian parut tu. Tak perlu tebal-tebal. Jimat sungguh pakai Azanis ni. So yeah, antara banyak-banyak ubat parut yang aku pakai, Azanis ni paling terbaik aku pernah cuba masa ni. 

Azanis Scar Serum

Sekarang ni Azanis Scar Serum dah tukar packaging baru. Formula pun dah makin improve. Tapi harga pulak makin berkurang. Dulu RM70. Sekarang dah turun harga RM60. Uiii, berbaloi-baloi walaupun dah tukar packaging dan improve formula. 

Kalau korang perasan, Azanis Scar Serum ni pernah masuk dalam iklan-iklan dekat paper dan TV3. Ubat hilang parut Azanis sekarang ni memang tengah hot dalam pasaran. Ramai pengguna Azanis yang repeat order banyak kali sebab:
  • Harga murah mampu milik daripada serum-serum lain
  • Kesan parut dapat dihilangkan dengan berkesan
  • Cepat hilangkan kesan parut
 
Kalau korang nak cuba jugak Azanis Scar Serum ni, korang boleh dapatkan Azanis Scar Serum ni dengan harga RM60 (Semenanjung Malaysia) RM65 (Sabah & Sarawak). Harga adalah termasuk postage. Untuk maklumat lanjut, korang boleh tengok website di bawah atau Whatsapp je nombor di bawah.


Whatsapp: 017 9720 980




Post a Comment

16 Comments

  1. Azanis tu ada baca gak testimonial.. bio oil antara yang famous..
    CT tak pernah cuba any of these.. tak tahu macam mana..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang azanis tu first time sapu, rasa macam panas2 sikit. tapi memang berkesan. kalau parut baru cepat je die hilang. kalau parut lama tu lama sikit

      Delete
  2. sy dh guna azanis 2/3 bulan tpi tkde beza pon..parut sy timbul kt muka , malu sgt sbb ore sllu tgok pelik ..mcmmna ni ??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi anon, maybe Azanis tak sesuai dengan kulit awak. Saya sarankan awak berhenti dulu pakai azanis then lepas seminggu cuba pakai semula dan stop pakai benda lain selain azanis tu

      Delete
  3. Klau parut yg dlm dan dh berthn lme boleh hilang ke klau guna azanis scar serum ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Wife Suga, Azanis boleh rawat jugak parut-parut lama dan dalam. Ade tgk testimoni yang parut accident besar, memang hilang cuma makan masa sikit

      Delete
    2. Memakan masa berapa bulan agknye?yg hilang terus

      Delete
    3. Itu depend pada individu jugak. Kalau jenis kulit cepat rawat, cepatlah dia hilang. tapi biasanya dalam 2 minggu dah boleh nampak perubahan sikit2

      Delete
  4. Klau parut jerawat berlubang mmg berkesan ke? Berminat nk try

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau jenis parut berlubang pun boleh jugak fazira. Cuma ambik masa sikit la

      Delete
  5. As salam nk tnya klau nk bli kat shah alam kt mana ade

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Jenal, biasanya Azanis ni jual secara online je. Kalau nak cari dekat physical store, cuba cari dekat butik vendor dekat Shah Alam. Mungkin ada

      Delete
  6. As salamm nk tnya area shah alam nk bli kt mane aznis ni?

    ReplyDelete
  7. salam. parut hitam boleh ke hilang??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Putera Lokman,

      Ye, parut hitam pun boleh hilang juga

      Delete
  8. kalau parut kesan kita garu sebab gatal, boleh hilang ke? ambil masa berapa lama?

    ReplyDelete